Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Tuplapohja
Turhan Höpöttäjä:
Meikäläisellä on tuplapohjassa aukot toisiinsa. Siellä on myös Alde. Sivutallin laitoin nestekiertoon liitetyn puhallinpatterin, joka ottaa ilman tallista ja puhaltaa istuinryhmään. Se omalta osaltaan lisää tuplapohjan tilojen välillä ilman kiertoa.
88k5:
Integroidussa Frankiassa on 35cm Aldella lämmitetty tuplapohja koko alalta ja sisälattia tasainen. Säilytystilaa on käytännössä kaikelle lattian alla ja pääsee sisä- ja ulkoluukuista käsiksi. Edes suksia ei tartte takatallii laittaa.
Kaikki säiliöt ja akut välipohjassa. Ajossa on todella hiljainen ja lämmin talvella. Tietty nostaa auton korkeutta ja ainakin tässä MbAlkon matala-alustaisessa vie maavaran.
palokurki:
Olen joskus aiemminkin tätä sanonut, mutta minä en ymmärrä, miksi se tuplapohjan tila on yli 15 cm korkea. Se ei mitään haittaa jos tekniikka, kuten Alde tai vesisäiliö jää osittain lattiapinnan yläpuolelle vaikkapa vaatekaapin tai istuinryhmän kohdalla. Lämmin ilma mahtuu kyllä hyvin kiertämään lattian alla 10 - 15 cm tilassa. Näin auton korkeuskin pysyy matalana ja lattia on lämmin.
"Masi":
Sopii shampanja loota pystyyn kuljetuksen aikana ;)
Ja on siitä tilasta muutakin iloa.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: palokurki - 22.09.2019 kello on 18:02 ---Olen joskus aiemminkin tätä sanonut, mutta minä en ymmärrä, miksi se tuplapohjan tila on yli 15 cm korkea.
..
--- Lainaus päättyy ---
Noin matalana sille ei ole ehkä hyötykäyttöä?
Jos on porukkaa ja tavaratilalle käyttöä, niin on mukavaa että esim. kaikki 4 hlön laskettelusukset, monot ja murtiskat ja vielä lumikengät menevät piiloon. Laskettelusukset tosin helpompi laittaa takatalliin kuin "tunneliin". Ompa paljon mielekkäämpää kaivaa sivuluukuista kuin penkkien alta monoja, vaikkakin käynti samaan tilaan molempia kautta - lähtiessä pukee monot sisällä, ja tullessa riisuu lumisena ulkona :D
Takatalliin kuukauden kesäreissussa mahtuu kuskaamaan koko sakin fillareita sitten kun vähempi tarvittava ja tuliaset ovat ruumassa.
Jos tuo välitila on korkea sitä osaa arvostaa/keksii käyttöä. Minusta iso plussa, ja sekin että sisälattia tasainen ja lokasuojat eivät rokota suihku ja wc tiloja kuten monessa näkyy..
Lahden messuilla kattelin, että Hymerissä tais olla tuota 15cm luokkaa ja ulkoluukut matalia/pieniä, ettei niistä isommin viitti "ruumaa" täyttää - kaikki painavahan sinne joutaa, niin kuin 150kg vesiäkin. Noissa isoissa ja kalliissa olikin jo mahtavasti ruumatilaa ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta