Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sähköpyöräkokemuksia
El Maco:
Mulla pitkälti samat ajatukset. Sähkö tuo melkoisen etenemiskyvyn verraten luomuun, kun paino ei mahdottomasti nouse. Ja pyöränä Specialized turbo levo expert, kuva ei näemmä suostu ilmaantumaan, kun on liian iso.
Rehellisyyden nimissä, toi menee 32km/h avustuksella. Eli jenkkien 20mph raja. Tiesiirtymillä on sama mitä se kulkee, mutta metsässä 25 loppuu kesken juuri kun alkaisi olemaan lystiä.
Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla
Eppe:
Nyt muutaman vuoden ajettuani sähköavusteisella pyörällä, niin en voi kuin suositella jos vähänkin sellaisesta haaveilee.
Minulla käytössä ihan normi katupyöräksiköhän tuota voisi kutsua. Ja lähes aina perässä kärry, jossa koira tai tavaraa, yleensä molemmat. Painoa kärryssä siis 20-30kg....
Mäkisissä maastoissa kyllä huomaa sähköavustuksen hyödyn.... 8)
Huonoahan tuossa on paino, n.26kg. Noita kun pari lastaa kyytiin ja kärry lisäksi, niin 70kg on jo aikamoinen paino auton tallissa.
Sen olen huomannut, että pyöräiltyä tulee nykyään todella paljon. Varsinkin reissatessa kauppareissut ja seutuun tutustuminen hoituu nyt helposti pyörällä ja koira voi olla mukana pitkilläkin pyöräreissuilla.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: El Maco - 21.09.2019 kello on 08:57 ---
Rehellisyyden nimissä, toi menee 32km/h avustuksella. Eli jenkkien 20mph raja. Tiesiirtymillä on sama mitä se kulkee, mutta metsässä 25 loppuu kesken juuri kun alkaisi olemaan lystiä.
--- Lainaus päättyy ---
toi ois aika hyvä avustusnopeus.
Se on muuten aika käsittämätön fiilis kun kokeilee sähköfillarin jälkeen normaalia (tai kytkee moottorin kokonaan pois), tuntuu kuin suossa ajais... rullaa kylläkin, mutta ei kiihdy vaikka miten polkaisee :o
"Masi":
Katseltu on, mutta kumpi on parempi, keskiö- vai takanapamoottori ?
Tämmöstä tänään katselin kun käytiin pojalle valot fillariin hakemassa.
www.decathlon.be/nl/p/elektrische-hybridefiets-riverside-500e-grijs-rood/_/R-p-169143?mc=8405314&c=GRIJS
El Maco:
Karkeasti ottaen, tielle napamoottori, jos ei kuormaa hinaa perässään ja mäet ole jyrkkiä. Maastoon Keskimoottori. Tai ylipäätään kun tarvitaan voimaa hitaissa nopeuksissa. Keskimoottori on kyllä muutenkin hyvä, mutta ovat kalliimpia ja voimansiirto kuluu selkeästi nopeammin, kuin luomupyörässä. Napamoottorilla taas ketjut ja rattaat pääsee yleensä luomua kevyemmällä.
Nyt se kuva sitten.
Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta