Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Sähköpyöräkokemuksia

<< < (65/175) > >>

Stara:
Näinhän olen olettanut, mutta viimeisin (tuon rengaskuva) järjestelmä heitti vaakaan, vaikka oli pystykuva..
Vaan yhtä kaikki, kyllä noista selvän saa.

Ducaatti:
Nähtävästi kalliimmissa malleissa on moottorissa vapaakytkin

https://oomi.fi/oomi/blogi-ja-artikkelit/miksi-sahkopyorailyyn-on-helppo-hurahtaa/

--- Lainaus ---Entä jos akku loppuu, onko polkeminen raskasta?
– Sähköpyörä on jonkin verran normaalia pyörää raskaampi, sillä se on rakennettu kestämään kovempaa vääntöä ja tehoja. Pyörän perusvastus riippuu todella paljon moottorin ominaisuuksista. Laadukkaat moottorit on varustettu vapaakytkimellä, mikä mahdollistaa pyörän polkemisen ilman moottorin tuomaa vastusta, Toivari kertoo.
--- Lainaus päättyy ---

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Ducaatti -  4.08.2023     kello on 15:34 ---Siispä jos ostaisin sähköpyörän siinä olisi
- läskirenkaat
-suuritehoinen akku
-napamoottori
- jousittamaton
- mummo-/ citymallin runko 188 senttiselle kuskille
- kunnolliset lokasuojat ja tavarateline valmiina
-hinta max 1700€
ei vaan taida sellaista olla vielä tehty.

--- Lainaus päättyy ---

Ei ihan osunnut....   :D
Minulla oli hyvä maastopyörä, johon laitoin sähköä.
29x2.1 renkaat, etumoottori.
Halusin etusen, koska se auttaa nousemaan mutaikosta.
36V, 21Ah, kantamaa ainakin 150km.
En ole koskaan vielä ajanut akkua tyhjäksi.
5 tasoa, työntöavustin, kaasukahva.
Tarakka, jossa akku, ei etulokasuojaa, ei tarvitse.
Etujousitus on, saa lukittua.
Pyörän lisäksi rahaa meni vähän toista tonnia.
Olen tyytyväinen.

jak900:
Ainakin mitä itse seurailen tuolla facen puolella sähköpyörä ryhmiä niin näyttää että mitä kalliimpi pyörä niin sitä lapsellisempia vikoja niissä tulee vastaan ja uusien osien saanti se vasta työlästä onkin. Itselle ja vaimolle päädyin rakentamaan itse sähköpyörät ihan vaihteellisesta naisten pyörästä ja omasta fat bikestä. Hintaa noille ei kuitenkaan syntynyt kuin murto-osa valmiiseen pyörään verrattuna. Näissä nyt muutenkin tehot ym eri luokkaa mitä valmiissa olisi ollut. Molemmilla nyt ajettu tuhansia ilman ensimmäistäkään vikaa ja akut tuntuu vain aina pelittävän ja range on "riittävä", kertaakaan ei ole akkuja saatu tyhjiin pidemmilläkään matkoilla.

Tietis:

--- Lainaus käyttäjältä: jak900 -  4.08.2023     kello on 21:00 ---Ainakin mitä itse seurailen tuolla facen puolella sähköpyörä ryhmiä niin näyttää että mitä kalliimpi pyörä niin sitä lapsellisempia vikoja niissä tulee vastaan ja uusien osien saanti se vasta työlästä onkin. Itselle ja vaimolle päädyin rakentamaan itse sähköpyörät ihan vaihteellisesta naisten pyörästä ja omasta fat bikestä. Hintaa noille ei kuitenkaan syntynyt kuin murto-osa valmiiseen pyörään verrattuna. Näissä nyt muutenkin tehot ym eri luokkaa mitä valmiissa olisi ollut. Molemmilla nyt ajettu tuhansia ilman ensimmäistäkään vikaa ja akut tuntuu vain aina pelittävän ja range on "riittävä", kertaakaan ei ole akkuja saatu tyhjiin pidemmilläkään matkoilla.

--- Lainaus päättyy ---
Ihan uteliaisuuttani kysyn, miten voi tehot olla eri luokkaa mitä valmiissa olisi ollut? Lakihan rajaa tehot 250 wattiin ja siinähän ne valmiiden tehot järjestään kaikki on. Vai rakensitko teille mopot ja vertaat niiden tehoja sähköfillariin? Muistithan liikennevakuutuksen ja sen, ettei niillä saa ajaa kuin mopoille sallituilla kevyen liikenteen väylillä tai autojen väylillä?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View