Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sähköpyöräkokemuksia
Karabiilisti:
--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 17.09.2019 kello on 11:01 ---Laillisia ja laittomia on turha vertailla.
Mikä mahtaa olla sanktio kun tuollaisella 15000wattisella narahtaa? Tai vammautaa jonkun muun. Tuollaisella häristimellä liikenteen seassa ajavalla on jo vamma päässä, joten se peli on jo hävitty.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo menee jo moottoripyöräksi. Sanktiot riippuu onko A korttia...
Joka tapauksessa moninkertaiset vakuutusmaksut, rekisteröimättömäll ä moottoripyörällä ajo, katsastus moottoripyöräksi jne....
Ei ehkä ole ihan jarrut yms tuohon nopeuteen suunniteltuja.
No viritettyjä sähköpyöriä on jo liikenteessä Suomessakin...saisi virkavalta alkaa ratsaamaan niitäkin.
El Maco:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 17.09.2019 kello on 11:22 ---Omien kokemuksien mukaan rattaat menee myös uusiksi. Ei uusi ketju istu kuluneelle rattaalle, ketju ei asetu.
--- Lainaus päättyy ---
Ketjuja pitäisi olla useammat ja niitä kierrättää, jolloin saa venytettyä rattaiden elinikää.
Ja akun eheydestä, spessun diagnostiikka vertaa kapasiteettia akun alkuperäiseen nimelliskapasiteett iin.
Ja akuista muutoin, aika turhaa verrata kuulopuheen perusteella akujen elinikää mihinkään. Joku halpa akku, huonolla balansoinnilla voi mennä romuksi nopeastikin. Laadukkailla kennoilla ja kunnollisella balansoinnilla kestänee sen, mitä pyörän käyttöikä vaatii.
Tosin se on totta, että ei pyöräily noilla erityisen halpaa ole. Hauskaa se kuitenkin on. Mun puolesta jos joku tykkää ajaa mopollaan metsätietä niin antaa mennä. Itse pidän syheröisestä poluista, jossa mopo olisi jo auttamattoman kankea. Ja pidän siitä, että lysti alkaa kotipihasta, vaikka asutaan taajamassa. Ei tartte miettiä, soittaako joku poliisit. Ja toki, laadukkaassa täpärissä on laadukkaat jousituskomponentit, joilla kovempaa ryskäystä halutessaan voi suunnata bikeparkkiin. Piheimmät tekee senkin sähköpyörillä ilmaiseksi, kun eivät tartte hissiä.
Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla
Karabiilisti:
Millanenhan mahtaa tuo diagnostiikka olla joka mittaa akun watti tai amppeeritunnit?
Perustuuko jännitteeseen vai tekeekö jotain muuta eksoottista....ja jos niin mitä?
Niittäin puhelinkin väittää aina että latauksen jälkeen että on 100% mutta 5 vuoden jälkeen se 100% kestää vaan paljon vähemmän aikaa kuin uutena...
Kyllähän sähköpyörö on hieno vekotin ei siitä sanomista sinällään.
Halpa se ei ole eikä ajaminen sillä, mutta ei tarvi ollakaan jos on harraste.
Mutta kyllä enduro/trial mopo yhtä pahaan ellei pahempaan paikkaan menee kuin sähköpyörä...kantam iseen sähköpyörä tietty kevyempi mutta jos puhutaan mihin se menee ajamalla....
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.09.2019 kello on 12:43 ---Mutta kyllä enduro/trial mopo yhtä pahaan ellei pahempaan paikkaan menee kuin sähköpyörä...kantam iseen sähköpyörä tietty kevyempi mutta jos puhutaan mihin se menee ajamalla....
--- Lainaus päättyy ---
Kiertäähän se Ferrarikin Nüerburgringin nopsammin kuin mopoauto, eikös ::) Eli laitetaan samoilla tehoilla ja rajoitteilla (sekä käyttötarkoituksill a) varustetut vehkeet rinnakkain ihan vaan vertailun mielekkyyden vuoksi, niin tässäkin kohtaa pikkasen jo itse kyllä kääntyisin tuonne sähkön puolelle 8)
https://www.youtube.com/watch?v=FieBc9cvZ3k
El Maco:
En tiedä, mitä kaikkea laite mittaa. Mutta ainakin polkijan ja moottorin tuottamat watit erikseen, kampikierrokset, akusta otetut watit, nopeudet (kaikki tämä myös käyrinä ajan tai matkan funktiona kartalle ympättyä). Dataa kertyy useampi näytöllinen ajokerrasta. Siis puhelimen näytöllinen.
Lähetetty minun G3121 laitteesta Tapatalkilla
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta