Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Sähköpyöräkokemuksia

<< < (43/175) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 27.04.2021     kello on 23:54 ---Ei aiheuta. Rullaa vapaalla tosi hyvin, nostin rengaspaineet tänään kolmesta neljään kiloon. Keulan kun nostaa ilmaan ja kädellä pyöräyttää rengasta, ei huomaa kyllä mitään vastusta.

--- Lainaus päättyy ---
Eikös tuollaiset paineet täristä kuopissa...?

Mulla on 20" tuumaisissa 4" läskirenkaissa 1 baari. Kovemmilla paineilla alkaa kuopat tuntumaan. Menee pehmeästi rikkonaisella asfaltilla ja hiekkatiellä. Tuntuu kuin olisi jousitus.
Takanavassa on moottori tässä ja pyörä rullaa vapaasti ilman moottorin vastusta. Liekö joku vapaakytkin siinä, kun hiljaa tikittää pyöritettäessä, kuten normi vaihdepyörä.
Tuttava osti juuri sähköpyörän, jossa on automaattivaihteet. En tiedä järjestelmän sielunelämää, mutta siitä ohjelmoitiin huollossa automatiikka pois. Toimi jotenkin kai kummallisesti. Nyt on manuaalivaihteet käytössä

megaman:
No enpä huomannut juuri muuta kuin alkoi rullaamaan niin kuin pitää. Citypyörän rengashan on se ehkä yleisin, suht kapea ja suositus 4-5 bar. Hirveästi pelivaraa ei ole.
Maastopyörämäistä joustoahan noihin ei saa. Läskirenkaista mulla ei ole kokemusta, mutta mönkijöissä jopa alle 0,5 bar. Normi atb reilu 2" leveys 1,5-3 bar tilanteen mukaan?
Ajoivat joskus kisaa meillä päin umpi metässä ja kysyin, mitä paineita käyttävät, sanoi heppu että 3 bar.  :o Varmasti nopein tapa edetä, mutta kyllä mahtoi juurakot yms. olla liukkaita.

Tossa joku vanha juttu:

https://www.ts.fi/teemat/auto+ja+liikenne/132051/Ajomukavuutta+oikeilla+paineilla

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 28.04.2021     kello on 08:47 ---No enpä huomannut juuri muuta kuin alkoi rullaamaan niin kuin pitää. Citypyörän rengashan on se ehkä yleisin, suht kapea ja suositus 4-5 bar. Hirveästi pelivaraa ei ole.
Maastopyörämäistä joustoahan noihin ei saa. Läskirenkaista mulla ei ole kokemusta, mutta mönkijöissä jopa alle 0,5 bar. Normi atb reilu 2" leveys 1,5-3 bar tilanteen mukaan?
Ajoivat joskus kisaa meillä päin umpi metässä ja kysyin, mitä paineita käyttävät, sanoi heppu että 3 bar.  :o Varmasti nopein tapa edetä, mutta kyllä mahtoi juurakot yms. olla liukkaita.

Tossa joku vanha juttu:

https://www.ts.fi/teemat/auto+ja+liikenne/132051/Ajomukavuutta+oikeilla+paineilla

--- Lainaus päättyy ---
Nää on osin vähän henkimaailman juttuja...

Itse en niinkään ole kiinnostunut vierinvastuksesta, koska sitä varten on sähköavustus. Maastossa hiukan kokeilin ajoa 0,8 baarin paineilla, mutta kyllä nekin olivat liikaa 4" renkaille.
Tuo käsitys kapean ja kovapaineisen renkaan vierintävastuksen vähäisyydestäkin on alkanut hieman rapautua. Tällaista filosofiaa lueskelin TM:n artikkelista.
https://tekniikanmaailma.fi/pyorailijoiden-keskuudessa-on-elanyt-pitkaan-harhaluulo-etta-kapea-ja-kova-polkupyoran-rengas-olisi-aina-nopein/

Oulaa:

Siinä akun varaustila noin 50km ajon jälkeen . 13Ah:ta Dometic kennot niin riittää minun ajolenkkeihin vallan mainiosti kun ei kerrallaan yli 30 km lenkkejä ole tehty,vielä ::)
Mutta helposti voi matkat pidentyä koska niin miellyttävää ajelu nyt on.

Ohjekirjan välissä oli tuollasia tarroja ?
Mitähän mä niillä tekisin?
Koneen rungossa on meistettynä kyllä 750W

megaman:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.04.2021     kello on 09:13 ---Nää on osin vähän henkimaailman juttuja...

Itse en niinkään ole kiinnostunut vierinvastuksesta, koska sitä varten on sähköavustus. Maastossa hiukan kokeilin ajoa 0,8 baarin paineilla, mutta kyllä nekin olivat liikaa 4" renkaille.
Tuo käsitys kapean ja kovapaineisen renkaan vierintävastuksen vähäisyydestäkin on alkanut hieman rapautua. Tällaista filosofiaa lueskelin TM:n artikkelista.
https://tekniikanmaailma.fi/pyorailijoiden-keskuudessa-on-elanyt-pitkaan-harhaluulo-etta-kapea-ja-kova-polkupyoran-rengas-olisi-aina-nopein/

--- Lainaus päättyy ---

Nyt verrataan niin erityyppisiä pyöriä. Citypyörällä ajetaan kadulla. Mun pyörä ottaa hetkessä 25 km/h maximin ja sen jälkeen veto katkeaa, toivon silloin, että rullaa herkästi, sähköäkin säästyy samalla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View