Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
My Dieseli?
Haapaniemen Paroni:
Se on paskan hailee ,mitä diesel käyttää. Mulle se tärkein hinta.Tänään tankasin tankin täyteen 1.30e.Vie mitä vie ja sama koneen Ääni. Ei me pelkästään tätä mailmaa voida pelastaa!
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Muumuupapa - 12.08.2019 kello on 13:27 ---Itse pelkään jätteistä valmistetun dieselin kohdalla juuri sen säilyvyyttä.
--- Lainaus päättyy ---
Kannattaa lukaista läpi nuo 1. sukupolven FAME-biodieseleiden valmistusprosessit ja verrata sitä 2. sukupolven HVO-biodieseliin, tai uusiutuvaan dieseliin kuten Neste tuota markkinoi. Puhutaan kahdesta niin totaalisen erilaisesta prosessista ettei mitään rajaa. Periaatteessa tuota FAME-dieseliä voisi tehdä vaikka kotona RME-käsittelyllä munkkirasvoista jos haluaa, homma ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä eikä vaadi kummoisia laitteistojakaan. HVO-dieseliä taasen lämpökäsittelyineen, vety-lisäyksineen, propaani-erotuksineen, crackkauksineen... No sanotaan lyhyesti että tuota ei kovin moni kotioloissa sitten enää teekkään ;D
Karabiilisti:
Savutusmittaus tuli suoritettua.
Viimeksi ABC diselillä 1.49. Nyt My dieselillä 0.96.
Voi johtua muustakin mutta silmin nähden tulee vähempi mustaa savua.
Sinällään savutus mittauksessa voi olla kiinni siitäkin millä päällä egr sattuu olemaan.
Mutta nyt taas tankissa normidieseliä....sa vu kunnei ajajaa haittaa. :laugh:
Kunnes autovalmistaja antaa siunauksensa jatkuvaan käyttöön niin sitä käytetään vaan katsastuskäytössä.
T-Cat:
^
Jos vehkeet on kunnossa niin menee perinteisellä dieselilläkin katsastuksesta läpi.
smy:
Mulla on ollut tapana moottoritiepätkä pienellä vaihteella ennen katsastusta niin ei tartte tirehtöörin kaasutella kuin kerran.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta