Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
A-auton pesu ja vahaus
Pertti K:
Jaa yli vuoteen ei ole kukaan autoaan vahannut, vai onko aihe jo loppuunkaluttu?
Itse olen tykästynyt Turtlen ICE -vahan helppokäyttöisyyden ja riittoisuuden vuoksi (puolikkaalla purkilla vahattu koppiauto kerran ja ainakin 3 henkilöautoa). Myös kesto on mielestäni hyvä. Vuosi sitten löysin myöskin Turtlen Kiiltopesun, jolla olen käyttistä pessyt talvella hyvällä menestyksellä, jättää ihan selvän vahakerroksen pintaan.
Noissa molemmissa on se vika etteivät ole puhdistavan vahan (esim. Glymin punainen) veroisia, jos on pinttynyt pinta niin sellaiseksi se myös jää. Eli pitäisi lähteä tuolla Punaisella vahaamaan. Sellaista kyselen, että kun kaapista löytyisi lähes ilman käyttöä jäänyt Piilteeman kiillotuskone (sellainen ison rälläkän näköinen), niin mites sillä pitikään se vaha levittää ja kiillottaa? Millaiset laikat ja kierrokset, ym. vinkit? Perusjuttuja, tiedän, mutta kun koittaa vaikka Pesukintaasta lukea niin epätoivo iskee mokomien hifistelijöiden juttuihin, ei siellä tämmöisiä kukaan neuvo - eikä kehtaa kysyä.
hartsakoski:
Vastatkoon ammattilaiset paremmin,mutta pienillä kierroksilla,vaahtomuovilaikalla vahan levitys ja lampaanvilla-tms laikalla kiillotus.
Matalat kierrokset sen takia ettei vaha pala pintaan.
Alan:
Ukkosta pukkaa. Taidan lähtä pesulle, mutta ei vissiin uskalla kolmimetrisellä varrella varustetulla harjalla (pitäkeepä mielessä, niin ei käy kuin golfkentällä).
Oulaa:
Ei lähde kuin Korrekin kliinerillä Helsingin musta irti pahimmista paikoista .
Siis valumajäljet kyljistä .
Turtlevaksia puhtaaseen pintaan sitten .
Voi jehna niin onhan hidasta puuhaa .
Tellingin tekoon huomenna että pääsee tuulilasin yläpuolta putsaamaan ja kiillottamaan .
Katolta on kiiltokin lähtenyt mutta on onneksi ehjää pintaa.
Oulaa:
Jovain oli Keskisellä Gernin kiillotuskone 39,90 .
No onhan siittä apua tähän puhdistamiseen ,jovain on vaikka hikkeä pukkaa siltikin .
Kiillottaminen muuttukin helepoksi ^-^
Turtlewaxin nanokliineri onkin hyvää ainetta tähän hommaan .
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta