Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

A-auton pesu ja vahaus

<< < (28/38) > >>

mobileman:
Laita se glymin punanen pintaan ja kiillota käsin tai koneella. Siihen päälle sitten glymin kulta-vaha purkin ohjeen mukaan, niin pitäs kiiltää kuin se kuuluisa juutalaisen...

Ainaki mulla tuli tosi hyvä ducaton nokasta näin tein: (Oli jo aika ja aurinko muuttanu mattapinnaksi. )

1. pesu glymin shamppoola
2. huolellinen kuivaus
3. carlaken vanhan maalin kliineri pintaan ja kiillotuskoneella pois
4. glymin punanen vaha pintaan ja koneella kiillotus
5. glymin kultanen pintaan, pari-kolme tuntia vaikutus ja puuvillaliinalla kiillotus.

nyt oon sitten pessy koko kopperon aina tuolla glymin shamppoolla ja kyllä siinä on kiilto pysyny.

sitä korrekin uutta mustassa pullossa olevaa tököttiä himottas kyllä testata seuraavaksi. ainaki tekniikanmaailman testissä pärjäsi hyvästi ja sai kehut helposta työstöstä -> vois toimia hyvin myös tossa kuulavasaroidussa pinnassa..

Jgahpir:
Kiitos, samaa vahvistusta sain Autodudesta: eli punaGlym on hyvä pohja varsinaiselle pintavahalle, on se merkki mikä tahansa. Ajattelin laittaa sitä Collinitee nokkaan ja niinpitkälle mualle kuin into riittää.

Puhdistuksessa järkeenkäypä sääntö on että ennen mekaanista hinkkausta kaikki hiova lika olisi saatava pois naarmuttamasta.
Testailin siis Solmaster 40 tehopesulla ja painepesurilla, siitä huolimatta punaglymmin kanssa vielä irtoaa jotain siitä pinnasta.
Jos tekee koneellisesti, miten koneen laikka pidetään riittävän puhtaana?

Pertti K:
Kyllähän se pinta pitäisi puhtaaksi saada ennen vahausta, se onnistuu liuotinpesulla, pien- ja raudanpoistolla ja tarvittaessa savestuksella. Koppiauton saumoille vain liuotinpesu ei tee hyvää että ei kannata kovin vahvaa liuosta käyttää tai antaa vaikuttaa liian kauan.

Vaahtomuovilaikan saa pidettyä puhtaana kun karkealla hammas- tai kynsiharjalla pyyhkäisee ajoittain koneella samalla pyörittäen. Ja sitten tarpeen mukaan ihan saippuavedellä pesemällä, kuivaus konetta täysillä pyörittäen.

kara vaan:
Itse unohtaisin Autoglymin ja vetäisin sitä Colliniteä.

Laikka puhtaaksi harjaamalla.

Jgahpir:

--- Lainaus käyttäjältä: kara vaan - 11.06.2016     kello on 20:35 ---Itse unohtaisin Autoglymin ja vetäisin sitä Colliniteä.

Laikka puhtaaksi harjaamalla.

--- Lainaus päättyy ---

Tässä tulee hyvää vinkkiä, tänks.

Se Glym tuli vähän pakkorakoon, kun ei muuta ollut käsillä, nokka paljaana ja ajella piti.
Käytännössä huomasin, että punaGlymmillä hinkatessa pinnasta lähti vielä jotakin, että turhaa se ei ollut. Se on pohjustusaine ja jos ei se niin joku muu varmaan pitäisi olla.
Auto on peltikuoriainen, että kovasti varottavaa ei ole.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View