Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö

Aurinkopaneelin hankinta

<< < (9/13) > >>

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Yojimbo - 17.04.2020     kello on 15:37 ---Onko 'kaikissa' erottelu että virtaa menee sekä startti- että hupiakuille?

--- Lainaus päättyy ---

Ei ole, käytännössä yhdessäkään erottelua.

Helpointa (ja halvinta) on laittaa tämmöinen hupi- ja ajoakun väliin:

--- Lainaus käyttäjältä: Yojimbo - 17.04.2020     kello on 15:37 ---Kaikissa ei liene myöskään mitään näyttötaulua, saati jotain moobiliappia? Näkeekö parhaista myös akun varaustilan ja sen paljonko esim. juuri nyt virtaa kuluu ja toisaalta paljonko taivaalta tulee? Vai ovatko nämä jotain sellaisia asioita mitkä voi / pitäisi ostaa sitten lisävarusteina peruspakettiin?

--- Lainaus päättyy ---

Paremmista näkee ko. asiat, perussäätimistä vain että lataus on päällä ja akku täysi. Joihinkin säätimiin saa lisävarusteena näytön joka kertoo sitten jotain noita päällä/täysi asioita enemmän.

ahtih:
Mä laitoin juuri vaunun katolle panelin ja sen mukana tuli säädin kahdelle akulle. Sitä pystyy säätämään montako prosenttia latauksesta menee ykkös akulle ja loput kakkoseen. Kuormitus ei mene tässä ollenkaan säätimen kautta.

palokurki:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 17.04.2020     kello on 17:19 ---Ei ole, käytännössä yhdessäkään erottelua.

--- Lainaus päättyy ---
Siinä Schaudtin säätimessä on.

juzzi:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 17.04.2020     kello on 17:19 ---Ei ole, käytännössä yhdessäkään erottelua.

--- Lainaus päättyy ---

Onhan noita lataussäätimiä, joissa 2 lähtöä, esim:

https://www.aurinkosahko.net/product/19/epsolar-1224v-20a-lataussaadin-tupla-akkuille-vene--auto

Siihen saa erillisen näytönkin, joka näyttää molempien akkujen tilan.

Muutama vuosi sitten hommasin tuollaisen lisänäytöllä ebaysta murto osaan tuosta hinnasta.

99:
Eipä ole pahemmin osunut silmään, vaikka useasta paikasta olen tiiraillut noita.

Lisäys, voipi johtua siitä että olen katsonut MPPT säätimiä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View