Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Omakotitalon aurinkovoimala
MatsOnni:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 3.03.2023 kello on 16:38 ---Tästä tuotanto jälleen alkaa
--- Lainaus päättyy ---
Hyvä lukema tältä päivältä! Joko kaikki paneelit on puhtaana?
Oon reissussa, lähtiessä 9/16 käytössä ja päivätuotto jotain 2-3kWh.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni - 3.03.2023 kello on 20:28 ---Hyvä lukema tältä päivältä! Joko kaikki paneelit on puhtaana?
--- Lainaus päättyy ---
Viimeksi kun katsoin, niin 8/16 on puhtaana. Seitsemässä on yläreunassa 20-30cm lunta ja yksi ehkä puolillaan.
Masa matkailija:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 3.03.2023 kello on 17:21 ---Tuo ei ole minulle valjennut miksi näin tehdään, pykälä tuleen suomen omasta päästä (ei eu). Järjestelmissä tehdään tunnin kulutuksesta 4 lukemaa pienemmissä kohteissa. Isommissa kohteissa mittarit ohjelmoitu 15min sarjaan 5/2023. Tämä tekee sen efektin että 2028 vuoteen mennessä (silloin kaikki 15min sarjassa) ehkä kaikki verkkoyhtiöt vaihtavat kaikki mittarit taas uusiin ja asiakas maksaa lystin siirtohinnoissa, edelliset mittarit vaihdettu suurimmaksi osaksi 2010 seutuun. Tieto näistä kuitenkin menee eteenpäin historiatietona n vrk viiveellä.
--- Lainaus päättyy ---
Eiköhän nuo mittarit ole joka tapauksessa vaihettava. Mittauslaite direktiivissä ainakin kaukolämpö ja vesimittarit on maksimi 20 vuotta käyttöikä.
Mm kamstrupin ohje 20 vuotta.
https://www.kamstrup.com/fi-fi/huoneistokohtainenmittaus/kiinteistonhallinta/sahkomittarit
Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Masa matkailija - 8.03.2023 kello on 20:37 ---Eiköhän nuo mittarit ole joka tapauksessa vaihettava. Mittauslaite direktiivissä ainakin kaukolämpö ja vesimittarit on maksimi 20 vuotta käyttöikä.
--- Lainaus päättyy ---
Minun mittarini on, muistaakseni, vaihdettu -13. -19 se päivitettiin etänä kun aloin tuottaa omalla voimalalla. Uskon, että tuo 15 minuutin mittauskin voidaan päivittää etänä. Onhan meillä täällä alan miehiä. Tietävätköhän he?
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: Masa matkailija - 8.03.2023 kello on 20:37 ---Eiköhän nuo mittarit ole joka tapauksessa vaihettava. Mittauslaite direktiivissä ainakin kaukolämpö ja vesimittarit on maksimi 20 vuotta käyttöikä.
Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla
--- Lainaus päättyy ---
Ei ne sähkömittarit ihan noin kertakäyttöisiä ole kuin kaukolämpömittarit että 10v välein meillä vaihtavat. Edelliset elektrooniset sähkömittarit toimi viellä 30v jälkeenkin oikein. Ja nyt saadaan tieto lähes realiaikaisena jolloin viallisetkin paljastuu helpommin. Ylijännite (ukkonen) ehkä suurin riski särkeä mittari. Uudet massavaihdothan maksaa asiakas siirtomaksuna vaikkei ite vaihtoa sillähetkellä kerralla laskuteta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta