Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Omakotitalon aurinkovoimala
Arska:
Eilen soitti 3 eri aurinkosähkö myyjää ja tarjosi käynti aikaa, kaikille sanoin ett katto pitää uusia ensin, vain yksi väitti että paneelit on helposti irroitettavissa. No kysyin kun mulla on vanha varttikatto ja jos asennuksessa levyhalkeaa niin korvaattehan sen, ei ollut enää kiinnostusta myydä mulle aurinkopaneleita.
Kauankohan mulla menis aikaa että paneelit maksais itsensä takaisin jos vuosikulutus on 3000 kWh vuodessa ja ostamani sähkön hinta olisi 15cnt kWh? Taidan olla jo haudassa ennen sitä.
megaman:
--- Off-Topic: ---Oliko se niin, että asiakkaan ei tarvitse maksaa, kun tuote maksaa itse itsensä takaisin.
Arska:
--- Lainaus käyttäjältä: megaman - 3.03.2023 kello on 11:42 ---
--- Off-Topic: ---Oliko se niin, että asiakkaan ei tarvitse maksaa, kun tuote maksaa itse itsensä takaisin.
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän ne nykyään väittää. 😂
Täytyykin muistaa kysyä kun seuraava aurinkopaneli myyjä soittaa.
seppoko:
Tästä tuotanto jälleen alkaa
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 2.03.2023 kello on 20:37 ---Toukokuussa muuttuu sähkönmittaus tunninjaksoista 15 minuutin jaksoihin. Se tulee mielestäni hieman huonontamaan paneeleiden tuoton myynnistä saatavaa ansiota netotuksesta johtuen.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/440d36c4-3839-44e5-afa4-a1b8b6f3a091?fbclid=IwAR0lwONaOebsdcxc-KqD_aGw7HTE7LzHyR5IgodvoEoWNiyQHgaDaLiACM8
--- Lainaus päättyy ---
Tuo ei ole minulle valjennut miksi näin tehdään, pykälä tuleen suomen omasta päästä (ei eu). Järjestelmissä tehdään tunnin kulutuksesta 4 lukemaa pienemmissä kohteissa. Isommissa kohteissa mittarit ohjelmoitu 15min sarjaan 5/2023. Tämä tekee sen efektin että 2028 vuoteen mennessä (silloin kaikki 15min sarjassa) ehkä kaikki verkkoyhtiöt vaihtavat kaikki mittarit taas uusiin ja asiakas maksaa lystin siirtohinnoissa, edelliset mittarit vaihdettu suurimmaksi osaksi 2010 seutuun. Tieto näistä kuitenkin menee eteenpäin historiatietona n vrk viiveellä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta