Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Solifer S 5 akun lataus

(1/4) > >>

Juha Mononen:
Morjens   Solifer  oli  tiltannut  akun latauksen seisonnassa.

Solifer  S  5  2000 vm kyseessä  ohjauskeskuksessa  kiinteästi  akun lataus keväällä valot välkky nostettiin hieman lataus jännitettä 0.5 v.

kaikki toimi silloin  hyvin nyt kun olis pitänyt lähtee baanalle  akku tyhjä ilmeisesti  laturi  ei toimi kunnolla.Mistä löytyis uusi  laturi +  säädin osa  .

Olis vähän kiire .

K.E.V:
Varmaankin vaan akku tyhjä ja laturi ei lähde lataamaan ennenkuin saa vähän jännitettä. Riittää vaikka 9v neppari patterista tarjoaa hetkeksi. Katsot vain että plus ja miinus oikeinpäin. Itse joskus tarjosin tupakansytytin liitännästä. Hyvin starttaa lataus. Tosin voi sun akkukin olla sökö myös.

kimi:
Älylaturit ei monesti halua ladata tyhjää akkua. Itse olen käyttänyt vanhaa älytöntä laturia alkuun ja kun hiukan on jännitettä niin älylaturi tilalle. Vaunussa ilmeisesti älylaturi kiinni. Ja kyllä se akku voi olla tiensä päässä

mjo33400:
Mikähän laturi solikassa on?

Tigu:
tuossa  valaistuksessa  osiossa oleva   Välot välkkyy  S 5  juttu. siinä näkyy mikä laturi  sähkökeskuksessa oleva laturi..

Mites onnistuu ulkopuolinen laturi suoraan akulle.mitä pitää kytkeä pois päältä verkkovirta muuntaja .periaatteessa  akulta tuleva virta  toimii ulkopuolisella laturilla .

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View