Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Karavaanarin kamera?
jus66si:
Mulla on käytössä nykyään Panasonic Lumix DC-FZ 82. Laite on edullinen ja paljon eri ominaisuuksia sisältävä. Itse jouduin opiskelemaan jonkin aikaa että "opin" ottamaan sillä kuvia nikonin jälkeen. Mutta pakko on sanoa että kuvat ja videot ovat ihan ok. Samsungin kännykällä tulee kuitenkin myös napsittua kuvia, kun joskus on tilanteita, ettei sitä varsinaista kameraa ole mukana.
Kommelluksiakin on sattunut, kun esim. otin uutiskuvaa tuolla uudella kameralla kerran talvi-iltana niin meni muutamat hetket, että sai mustien ruutujen sijaan kuvia. Silloin tuli wanhaa filkka Canonia ikävä ja kirosin digitaaliset ohjelmat jonnekkin sfääreihin... Tytär oli muokannut asetuksia kokeillessaan kameraa, eikä kertonut asiasta. :-\
Kännykät ovat kehittyneet kameroiden osalta huimasti ja niilläkin saa yllättävän hyviäkin otoksia.
Alan:
Minulla on Canon EOS 500-runko, hankittu joskus 2010.
Onkos kenelläkään uusinta versiota tuosta? Voisi harkita hankintaa, kun tuo vanha ei mahda olla puhdistushuollon kustannusten arvoinen. Hyvät laajakulmalinssit löytyy, vaan telepää uupuu.
Muutoin olen sitä mieltä, että pokkarit ovat käyneet tarpeettomiksi. Puhelin on aina mukana ja kuvanlaatu välttää. Varsinkin seuraavassa mallissa, kun vaihto on väistämättä edessä.
Karabiilisti:
Tollasen 500 sen hinta liikkuu siinä 50 eur paikkeilla....
Mutta jos laitat 1000 euroa uuteen niin kuvat ei kyllä kovinkaan paljoa parane.... ::)
Käytettyä optiikkaa on saatavissa suht edullisesti...joten voipi olla että paremman upgraden saa kun hommaa uuden putken tuohon 500seen... ::)
Itsellä myös se näkemys että pokkarit ovat aika turhia koska kännykkä hoitaa niiden homman aika täydellisesti.
Maisemakuviin sitten järjestelmäkamera sillon kun tulee jossain exoottisemmassa paikassa käytyä tai haluaa muuten vain "oikeasti Valokuvata".
Rauzi:
Edellisessä kirjoituksessani kyselin aloittajan pääasiallista kuvaustarkoitusta. Se tuskin on kuu.
Jos pitää saada kunnon kuvia kuusta pitää hankkia sellaset vehkeet. Niillä ei sitten paljon muuta teekkään. Osasuurennoksia ruohonkorsista? Ja katsotaan näytöltä?
Oisko niin että sitten kun tiedämme tarpeen niin pääsemme käsiksi siihen mikä vehjes olisi hyvä.
retkeilijä:
Tällainen tuli valittua. Eikä valittamista :)
https://karavaanari.org/index.php/topic,16216.0.html
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta