Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Luvattomasti ilmaiseksi leiriytyvät some-karavaanarit ovat ilmiö myös Suomessa.

<< < (11/52) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 14.05.2019     kello on 11:41 ---Mua kiinnostais se lakiteksti, jossa sanotaan että parkkialueella saa nukkua asuntovaunussa, kunhan ei veivaa tukijalkoja.

Taitaa olla joku mutu-laki? En itse ainakaan ole mistään löytänyt lakitekstiä, jossa niin sanotaan.
Kumpikohan on enempi haittaavaa, caravaanari parkkialuuella tukijalat alhaalla vaiko samaa parkkipaikkaa tukkikenttänä/-varastona käyttävä puunkuljetusliike? Thumbd

Retkituoli löytyy ihan täältä rekanveturistakin, ja kyllä mä siinä voin istua kesähelteellä. Ei kukaan voi pakottaa istumaan kuumassa hytissä iltaa kun ulkona paistaa aurinko. Ois kyllä kiva saada sakkoa siitä(kin) asiasta täällä oikeusvaltiossa :P

--- Lainaus päättyy ---

Ei sellaista lakitekstiä ole. Tukijalkojen veivaaminen ei muuta yöpymistä leiriytymiseksi.
Leiriytymistä se on sitten  kun otetaan grillit ja tuolit esiin tai veivataan markiisi ulos.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 14.05.2019     kello on 10:52 ---Kannattaa kuitenkin huomioida oikeasti koira-allergiset ihmiset.  Mikään koira ei ole "täysin allergiavapaa", silloin kun kohdalle sattuu se oikeasti allerginen henkilö.

--- Lainaus päättyy ---
Vaimo on allerginen mm. koirille, mutta ei meidän omille => matkustusongelmia jos aiotaan koiriemme kanssa reissuun lähteä esim. hotelliin, sillä meidäthän tietty sijoitetaan ns. koira-huoneeseen, jossa on muiden koirien karvoja tms. => vaimolle oireilua ja se siitä :-\ Siksi liikummekin omalla kalustolla tai koirat jää kotiin. Tämän lisäksi meillä on kyläillyt useita erittäinkin kora-allergisia tuttavia ja kukaan ei ole meidän pojista oireita saanut. Toki tuossa ystäväkoira-toiminnassakin tuo allergisuus on otettava huomioon, ketään ei todellakaan mihinkään pakoteta, mutta alun arkailujen jälkeen ovat ihmiset järjestäin olleet varsin tyytyväisiä 8)

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 14.05.2019     kello on 11:16 ---mitä iloa niistä kakkapusseista on jossei ole paikkoja mihin niitä laittaa...

--- Lainaus päättyy ---
Tätäkin meillä on ajateltu ja OKT roskiksessamme onkin tuollainen tarrra liimattuna = sinne sitä voi ohikulkijatkin ne koirankakkapussinsa pudottaa Thumb

--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 14.05.2019     kello on 11:41 ---Mua kiinnostais se lakiteksti, jossa sanotaan että parkkialueella saa nukkua asuntovaunussa, kunhan ei veivaa tukijalkoja.

--- Lainaus päättyy ---
No eipä ainakaan Hki pysäköinninvalvonta ole asiaan mitenkään puuttunut, meilläkin tuo vaunu on jälleen seissyt koko talven tonttimme vierustalla, kadulla, jalat alhaalla. Itse olen nähnyt tuon enempi turvallisuus-vinkkelistä, sillä joku satunnainen piripää voisi hyvinkin vapauttaa vaunun käsijarrun ja sinnehän se rullaisi mäkeä alas. Nyt jalat alhaalla ei tuota riskiä ole. Tosin ikkunasta kurkkaamallakin nopeasti selviää ettei vaunussa yövytä, patjat yms. on kaikki kannettu sisälle varastoon 8)

arska100:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 14.05.2019     kello on 11:16 ---mitä iloa niistä kakkapusseista on jossei ole paikkoja mihin niitä laittaa...
isompi saaste ne pussit on maassa...

--- Lainaus päättyy ---
Kai sulla roskis kotona on ja kulkimessa. Jos ei kulkimessa ole niin laittaa muovikassiin tavara luukkuun ja sitten kun liikkuu niin puottaa lähimpään roskiin..

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 14.05.2019     kello on 11:45 ---Missäs sanotaan että EI saa nukkua?

--- Lainaus päättyy ---

Nukkua saa juu, mutta sitä legendaa kuulee usein että jos veivaa tukijalat niin katsotaan leiritymiseksi joka on kielletty.

Itse olen aina veivannut.

Naussi:
Olisitte jänkkääjät aikoinaan lukeneet lakimiehiksi. Ei tarvitsi eläkkeellä viisastella joka paikassa. "Tietoa" kun tuntuu ole an ja viisautta. Ainakin omasta mielestä. Itse nykyään teen selväksi pikkupoliiseille mielipiteeni.
Toki sääntösuomessaKekko sen aikaan oli varmaan selkeämpää elää. Mut aika on muuttunut. Muuttukaa tekin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View