Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Mikä automaattinen vaihtaminen kannattaa?
Oulaa:
Kaksi Mersun 200D henkilöautoa josta -88 mallilla ol mittarissa yli750000km ja automaatti pelasi hyvin.
2000 vm Väyrysen loota kenkkuili kun Veholla sanottiin ettei siihen tarvi vaihtaa öljyjä ollenkaan niin oliko ERG venttiili sitten mikä piti vaihtaa.
Ja siinä oli turbiinissa proppukin jotta vaihtaminen oli helppo.
Sanoivat sitten että 40000 välein kun vaihtaa öljyt ja putsaa öljypohjalta sakat pois niin ei säry ikinä :-X
Sprinterin vaihteisto alkoi kenkkuilemaan kun vaihdettiin takapyöränlaakeri niin sen jälkeen herjasi jatkuvasti ABS-häiriötä jota ei saatu koskaan kuntoon viimeisenpäälle vaikka kaikki metkut sitten tehtiin koko taka-akselille.
Mukavin on kuitenkin ollut ChevyVan joka käynnistyi joka aamu ainakin seitsemällä pytyllä mutta kulki kun juna ja toimi :D
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: RR - 9.05.2019 kello on 16:51 ---Hondan variaattorivaihteis to oli ihan ok niin kauan kunnes painoi kaasun pohjaa. Kauheesti meteliä ku moottori huusi täysillä mutta kiihtyvyys ei juuri lisääntynyt.
--- Lainaus päättyy ---
Meillä oli joskus -90 luvulla Micra CVT vaihteistolla. Kytkin oli sähkömagneettinen.. ..
Emäntä toppuutteluista huolimatta härnäsi sillä nuoria Bemaripoikia valoissa. Micra lähti, kuin hauki rannasta ja vaikka tehoa ei paljoa ollut, niin sillä yhdellä vaihteella kiihtyi sutjakasti.
0yxxy0:
Tällä mun kulkimella ajettu 525tkm ostaissa oli n300tkm ajettu. Edellinen oli vaihtanut laatikko öljyt 30tkm välein huuhtelemalla, itse olen vaihtanut 15tkm välein 1/2 öljymäärästä siis sen mikä tulee propusta ulos. Toistaiseksi toiminut moitteetta. Talon takana toinen samanlainen yli 700tkm ajettuna ja siinäkin laatikko pelas mutta hammastanko petti jolloin jäi varaosa autoksi. Tosin tämä ei olekkaan asuntoauto, mutta vaunun vetoauto kyllä.
tsahkali:
CVT on todella mukava.
Ja vaihtaa aina oikeaan aikaan.... ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta