Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Taka-, etu- vai 4-veto?
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 30.04.2019 kello on 13:11 ---Jos kyseessä esim tollanen perheauton kokonen vekotin takavedolla tai nelikolla niin nelikko horppii litran tai kaks enempi satasella.
--- Lainaus päättyy ---
Liekö sitten Qashqai "perheauton kokoinen vekotin" mutta yhdistettyinä 1.7dCi 150 WLTP-arvoina varustelusta riippuen tuolle lupaillaan etuvetoisena 5.5-5.7 ja nelikkona 5.9-6.1, joten kyllä tuo 4dl on aika kaukana "litrasta tai kahdesta" eikös ::) Ja noin muutenkin kiihtyy samat, huiput samat, vetokyvyt samat. Kantavuudessa n. 50kg nyt häviää, mutta nelikossa saa myös multilink-erillisjousituksen, etuvetosen ollessa klassisesti yhdystukiakselilla. Myös softa-puolella tulee lisää mm. body control, jota etuvetoseen ei saa 8)
https://www.nissan.fi/content/dam/Nissan/fi/brochures/pricelist/new_qashqai_asiakashinnasto_wltp.pdf
1.6dCi 130 NEDC-arvoina vastaavat etu- ja nelivetoisen lupailut olivat 4.4 ja 4.9, joten 0.5 litraa se oli sielläkin tuo nelikon kulutuslisä. Ja mitä tulee tuohon käytännön kulutukseen, niin ajotietokoneen lukemilla kesäaikaan aika tarkkaan 4.6 +/-0.5 olen itse tuolla jo pari vuotta cruisaillut = em. NEDC-lukemat saavutetaan hienosti, mutta nuo on tosiaan vain ajotietokoneen lukemia, ei tankkauksista mitattuja :-X
0yxxy0:
Etuvedon saat pahaan paikkaan kiinni, takavedon vähän pahempaan ja nelikon viellä pahempaan paikkaan jolloin ollaan jo tiukassa. ;D
mike:
Etu tai takavedon kun saat kiinni niin kun kytkee nelivedon päälle niin pääsee vielä pois
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 30.04.2019 kello on 20:51 ---Etu tai takavedon kun saat kiinni niin kun kytkee nelivedon päälle niin pääsee vielä pois
--- Lainaus päättyy ---
Ja kun neliveto jää kiinni soitetaan ammatti-henkilö paikalle tai hikoillaan fiskarsin kera ;)
Alan:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 30.04.2019 kello on 15:22 ---Aika korkea arvaus kulutuksen lisäyksestä. Itse sanoisin että max 0,5l sadalla.
--- Lainaus päättyy ---
Siinä pyörii, ehkä vähän reilu. Toki lisää, jos koriversio vaihtuu samalla.
Mulla on sama tekniikka korkeammissa kuorissa nelivetoisena kuin mitä yhdellä orgilaisella oli matalana kaksivetoisena. Käytännön kulutuslukemissa erot lähempänä litraa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta