Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Ensimmäinen auto...
Itärajan kulkija:
Akselimassat on tarkoituksella suuremmat, että kuormaaminen helpompaa, ei siinä ole mitään vahinkoa/virhettä sattunut.
Eli akselimassoja yhteenlaskemalla ei saada läheskään aina suurinta sallittua kokonaismassaa.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: 165178 - 28.04.2019 kello on 18:16 ---Akselimassat on tarkoituksella suuremmat, että kuormaaminen helpompaa, ei siinä ole mitään vahinkoa/virhettä sattunut.
Eli akselimassoja yhteenlaskemalla ei saada läheskään aina suurinta sallittua kokonaismassaa.
--- Lainaus päättyy ---
Saksan polizei katsoo runkonumeron perusteella akselimassat ja sakottaa jos on ylityksiä.
Eivät ole kiinnostuneita kokonaispainosta.
Tosin monessa saksalaisessa merkissä on renkaat laskettu just just yli kokonaispainon ja akselit merkitty sen mukaan.
Saadaan näitä alkaen hinta malleja tehtyä.
Ja sitten maksaa jos renkaat on ali mittaiset, hinurilla rengaskauppaan uusia hakemaan.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 28.04.2019 kello on 18:21 ---Saksan polizei katsoo runkonumeron perusteella akselimassat ja sakottaa jos on ylityksiä.
Eivät ole kiinnostuneita kokonaispainosta.
Tosin monessa saksalaisessa merkissä on renkaat laskettu just just yli kokonaispainon ja akselit merkitty sen mukaan.
Saadaan näitä alkaen hinta malleja tehtyä.
Ja sitten maksaa jos renkaat on ali mittaiset, hinurilla rengaskauppaan uusia hakemaan.
--- Lainaus päättyy ---
Eikös Saksassa määritellä renkaita sitten akselimassojen mukaan...?
Mulla on ainkin merkitty eri kantavuudet etu- ja taka-akselille. Tosi pienillä menisi, kun etuakselilla on indeksi 100 ja taka-akselilla 99
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.04.2019 kello on 18:39 ---Eikös Saksassa määritellä renkaita sitten akselimassojen mukaan...?
--- Lainaus päättyy ---
Ei se mitä akselit oikeasti kantaa ole siinä vaiheessa tärkeää kun niiden kantavuus on merkitty
rekisteriin. Useimmin esimerkiksi Fiatin taka-akseli on tehtaan jäljiltä 2250 kg ja moni korin valmistaja
pudottaa painon 2100 kg ja jopa alle, sitten rengastaa alustan oman ilmoittamansa painon mukaan.
Sama koskee Alko alustaisiakin.
Raksaus:
Mutta aloittajalle kaikesta tästä "pelottelusta" tosiaan se että riippuu vähän omista haaveista ja ajatuksista käytölle kuinka paljon tästä kannattaa huolehtia. Jos meinaatte pelkästään Suomessa matkailla niin virkavaltaa tuskin kannatta stressata. Muuten sitten hivenen maittain stressin taso.
Itse varoittelen tästä sen takia että tätä en aikoinaan tosiaan itse osannut yhtään ottaa huomioon. Ruotsissa ajellessa olen tästä aina henkisesti stressannut. Toki todennäköisyys sielläkin on toki pienehkö.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta