Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

100kmh nopeusrajoitus

<< < (20/35) > >>

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 14.01.2020     kello on 15:34 ---Jos työurasi on 40 vuotta niin olet istunut köröttelijän takana päästessäsi eläkkeelle 200 työpäivää...eli melkeen kokonaisen työvuoden   :o
--- Lainaus päättyy ---

Työmatkalla köröttelijän voi ohittaa. Jos ei osaa tai uskalla, täysin oma valinta. Harva työmatkaansa tekee raskaalla kalustolla jolla ohittaminen jo hankalampaa.
Toki olen ollut hetken sellaisessakin jonossa jossa ei pimeässä traktoria uskallettu ohittaa. Uskalsin. Noin 5 autoa kerralla+traktori kärryineen. :P

Ja mikä siinä on että körön perään pitää jäädä tappituntumalle vaikka ohitusaikeita ei ole. Toki aina on tilaa löytynyt. Joskus valomerkein saateltuna.

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: Rölli - 14.01.2020     kello on 18:55 --- Thumb samaa mieltä.. jossain vaihees ajanu työn peräs liki 50 000 Km/vuos .. ja vähä on kyll ikävä niit aikoja.... sai olla reissuss

--- Lainaus päättyy ---

Mulla tuli 65tkm vuosi. Uuteen autoon sain kelattua 3:ssa vuodessa 200tkm. Sitten vähän hiljeni. Ja köröttelijöitä oli. (Nissan Almera joka haisee kananmunalle oli sen ajan vitsaus)

Ruuteri:
Ihan sama vaikka olis 150 km/h katto... Kulutus nousee tuossa omassa alkovissa 80---100 n.3l. Ja se on esim. neljän tonnin lenkillä aika paljon euroja.

El Maco:
Minä se vaan en vieläkään tiedä, saako mun ajokilla ajaa tulevaisuudessa satkun vai ei. Onko jollakulla käsitystä, miten pykälät muuttuu yli 3.5t matkailuautoissa? Jossain viittattiin sovellettuihin säännöksiin linja-autojen nopeurajoituksen suhteen, mutta jäi silloin etsimättä ko. Pykälät.

Itärajan kulkija:
Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 3 § https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#L2P3
Tosin uuden tieliikennelain liitteessä ajoneuvokohtaisista nopeuksista sanotaan, että liikenteen turvallisuusvirasto antaa määräykset 100 km/h linja-autojen turvavarusteista. Kyseistä määräystä en ole kyllä mistään löytänyt, vaikka olen aika hartaasti etsinyt, kun minulla on oman auton kanssa sama kysymys mielessä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View