Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
100kmh nopeusrajoitus
El Maco:
Jaa.. Pitääkö laittaa trafille sähköpostia aiheesta. Kun nyt muistelen, niin yritin minäkin etsiä määräystä, vaan eipä tärpänny.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 14.01.2020 kello on 16:51 ---Ja ohittelemaan suuria vaunuja 8)
--- Lainaus päättyy ---
niin yks perustehan tälle nopeuden nostolle oli että ohitustarve vähenee... en kyllä keksi miten. siis kokonaismäärällises ti ohitusten määrä? kun edelleen on erilaisia maksiminopeuksia.
on kyllä se rehvakasta ku pikku-peräkärryilijät saa ohitella isompia jne. Tulee varmasti taas hyvää tuulilasikameramats kua.
Sit kun vielä camperit sallitaan...eli mä saan ajaa edelleen 80kmh jenkki kevyt kuorkilla(ilman kuormaa, ilman peräkärryä..), mutta joku vanha 2,4diesel hiluxi voi ottaa lavalle alkovimallin camperin, perään 750kg kärryn ja yrittää ohi 100kmh.
en kyllä usko että kulkee sataa... edes alamäkeen.
hidas muttasilti edelläsi:
Mites tällaisen 1.9TD isolohko asuntoauton omistajana kannattaako minun edes iloita tästä tulevasta 100 rajoituksesta, että kulkeeko tollanen koppi edes satasta?
Karabiilisti:
kulkee se kun kiihdyttää aikansa. ;D
tai sitten alkaa kamera välähtelemään ja pitää siirtyä maaseututeille....
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: Itärajan kulkija - 14.01.2020 kello on 20:08 ---Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 3 § https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257#L2P3
Tosin uuden tieliikennelain liitteessä ajoneuvokohtaisista nopeuksista sanotaan, että liikenteen turvallisuusvirasto antaa määräykset 100 km/h linja-autojen turvavarusteista. Kyseistä määräystä en ole kyllä mistään löytänyt, vaikka olen aika hartaasti etsinyt, kun minulla on oman auton kanssa sama kysymys mielessä.
--- Lainaus päättyy ---
saataa tulla sitten 100 merkki perään jos auto Täyttää vaatimukset. ???
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta