Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Kokemuksia caravanliikkeistä 2019

<< < (3/8) > >>

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: Heisenberg -  5.04.2019     kello on 20:20 ---

Nyrkkisääntönä voi sanoa että itse myymällä saa autosta vähintään satasia, usein tonneja enemmän kuin vaihtohyvityksenä.

--- Lainaus päättyy ---

jep ja ostajana voi säästää tonneja.

yksi esimerkki on, mutta ei liity matkailukulkineisii n vaan henkilöautoihin.
Pari kertaa olen emännän käyttiksen päivittänyt uudempaan käytettyyn. ekalla kerralla väliraha olis ollut toiseen autoon 5000€, koitin kepillä onnea ja valkkasin nettiautosta pari samanlaista vaihdokkia ja kyselin vaihtoa. yks tärppäs, parempi kuntoinen ja vähemmän ajettu, väliraha 2000€
Toisella kertaa suunnittelin sitten tän vaihtoa, kävin yhdessä liikkeessä kyselemässä niin väliraha 7500€. Taas sama juttu, nettiauto auki ja kokeilemaan kepillä jäätä... taas sama lopputulos,maksoin väliä 2000€ ja auto vaihtui samanlaiseen kuin autoliikkeessäkin oli.

eli 12500 vs 4000€... aika iso ero mielestäni, kun puhutaan kuitenkin n.10k€ käyttiksistä. Ei ole koskaan kaduttanut.

Turhan Höpöttäjä:
Ekan tehdastekoisen kulkimen kun ostin liikkeestä (Larvanto), hinta oli 23000e, maksoin 14500e. Toisen, eli nykyisen ostin yksityiseltä.  :D

eura665:
Autokaupassa taitaa olla myös tuurilla osuutensa, lähdin porvoosta ostamaan esittelyautoa ja ostinkin samanlaisen uutena, se oli 20e kalliimpi.  Sama auto meni vuosi sitten vaihtoon 5vuotiaana, meinasin pudota perseelleen kun kuulin hyvityshinnan. 5vuodessa oli ostohinnasta pudonnut vain 4ke ja vaihdokin hintakin oli jiirissä. Ei tarvinnut jäädä miettimään.

Lähetetty minun Nokia 7 plus laitteesta Tapatalkilla

eura665:
Koppimopoja mä olen ostanut vain kaksi, ensimmäisen ostin joskus 5ke hintaan yksityiseltä. Siinä oli silloin kiinni kaikki raha minkä sai raavittua kasaan,  ja eipä sillä kummoista laitetta saanut. Se oli meillä 3vuotta ja meni vaihdossa liikkeeseen kun ostettiin uudempi, siitä sain tinkaamisen jälkeen 3.5ke mikä oli minusta hyvä hyvitys. Seuraavalla mentiinkin 5vuotta kunnes sen toissasyksynä myin pois, se kerkesi olemaan 3h myynnissä kunnes ostaja soitti, kauppa käy kun hinnat kohtaavat.

Lähetetty minun Nokia 7 plus laitteesta Tapatalkilla

Heisenberg:
Kun tässä ketjussa kysytään kokemuksia caravanliikkeistä niin rohkenen antaa positiivisen maininnan Turengin Misevalle. Oma rakkine ostettiin sieltä, ja liikkeen toiminta oli kaikinpuolin hyvin asiallista. Autosta kerrottiin rehellisesti kaikki eikä vikojakaan koitettu peitellä. Hinnoittelu oli myös aika hyvin jiirissä, tuo lähin isohko caravanliike olisi suolannut hintaa satavarmasti muutamalla tonnilla ylöspäin. Vaihdossa meni halpis kauppakassi henkilöauto, siitä ei toki saanut kovin hääviä hyvitystä mutta riittävän tyydyttävän jotta kaupat syntyi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View