rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019  (Luettu 12971 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« : 5.04.2019 kello on 12:42 »
Herättelin tällaisen otsikon. Lähinnä kiinnostaisi, miten on myyjät kohdelleet autonvaihtajia. Eli miten on tultu vastaan, kun autokuumeen valtaama asiakas on pyyhkäissyt kaapillaan kaupoille?
Lähinnä siksi kyselen, koska itsellämme on velaton auto, ja on vakavasti harkinnassa vaihtaa autoon, jonka pohjaratkaisu toimisi meille paremmin. Kuitenkin autollamme on jo ikää, ja se pistää miettimään, kannattaako edes vaivautua ilman "sydäniskuria" liikkeisiin moisia miettimään? Tuossa on joitain tuttuja käynyt parissa liikkeessä ja hieman ovat olleet ....miten sen sanoisi..harmissaan . Vaihto kun kiinnostaisi, mutta .... ???

Eli hieman jutuntynkää olis kiva lukea. Millasia on kokemukset olleet? Ei ole pakko mainita yritystä, jos ei halua. Ihan vaan millaisia keskusteluita on kohdattu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:45
  • Autossa on pyörät
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #1 : 5.04.2019 kello on 12:54 »
Tulis mieleen että tähän aikaan pääsee omastaan helposti eroon suoramyynnilläkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
  • Callengr
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #2 : 5.04.2019 kello on 13:27 »
Monesti tulee oma hinnoiteltua nettikaravaanin mukaan ja sit tulee paha mieli kun eivät tarjoa lähellekkään sitä vaihdossa! Pitäisi tietää mihin hintaan nuo on myyty ni tietäisi oikeamman hinnan. Elää kait noitten liikkeidenkin pitäisi,mut miks just mun kaupasta pitäis saada kuukuuden provisio?
No onhan noilla liikkeiden myymillä jonkun lainen takuukin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #3 : 5.04.2019 kello on 15:42 »
Kieltämättä tuo nettikaravaani on yksi sellainen asia, millä niitä hintoja varmaan myyjäkin arvioi. Kuitenkin varmaan niissäkin on tuo autojen kuntoskaala aika laaja. Eli ei voi suoraan sanoa että se halvin hinta olis se oikea. Tätä on kuitenkin tullut mietittyä, varsinkin tuota suoramyyntiä ajatellessa. itse olen joskus ostanut ja myynyt pari henkilöautoa suoraan, mutta yleensä on hommattu se kalusto liikkeestä.Vaikka ei sekään aina takaa etteikö jotain laittoa ole sitten tullut.Se on vain ollut jotenkin helpompi tapa ostaa se auto.Tuossa itse myymisessä on enemmän hommaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:03
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #4 : 5.04.2019 kello on 15:54 »
Itseäni ehkä hieman enemmän ihmetyttää myyjät nettiautossa, kun yksityinen myyjä vertaa omaa autonsa pyyntihintaa liikeessä myynnissä olevaan ja pitäisi sama hinta saada. Toki liikkeiden antama lähinnä henkinen lisäsuoja vanhalla(Niitä mitä itse olen katsellut) autolla on todellisuudessa kai enemmän yrityksen omasta maineenhallinnasta kiinni. Mutta jos samanlaisesta autosta yksityiselle saa maksaa saman kuin liikkeelle (Jotka sentään usein huoltaa auton ennen kauppaamista) pyydetään about samaa hintaa niin silloin on usein myös myyjän kuvitelmissa hieman utopioita mukana.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 06:41
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #5 : 5.04.2019 kello on 19:03 »
Liike hyvittää vaihdossa hieman alle markkinahinnan jotta voi kulujen jälkeen pyytää sillä hieman yli markkinahinnan ja voi myydä sen markkinahintaan. Siinä se lyhyesti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:20
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #6 : 5.04.2019 kello on 20:05 »
Itseäni ehkä hieman enemmän ihmetyttää myyjät nettiautossa, kun yksityinen myyjä vertaa omaa autonsa pyyntihintaa liikeessä myynnissä olevaan ja pitäisi sama hinta saada. Toki liikkeiden antama lähinnä henkinen lisäsuoja vanhalla(Niitä mitä itse olen katsellut) autolla on todellisuudessa kai enemmän yrityksen omasta maineenhallinnasta kiinni. Mutta jos samanlaisesta autosta yksityiselle saa maksaa saman kuin liikkeelle (Jotka sentään usein huoltaa auton ennen kauppaamista) pyydetään about samaa hintaa niin silloin on usein myös myyjän kuvitelmissa hieman utopioita mukana.
Minä vertaan omia autojani aina kunnon mukaan liikkeissä olleisiin. Liikkeiden myymät autot ovat pääsääntöisesti huonosti huollettuja omiini verrattuna. Silti hyvitys on olematon hyvin pidetystä. Oletan, että ne todella hyvin pidetyt saa useimmiten vain yksityisiltä. Nykyiset kaikki autoni ovat ostetut yksityisiltä, paitsi yksi, jonka ostin uutena.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.11.2019 kello on 20:18
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #7 : 5.04.2019 kello on 20:20 »
Isoissa liikkeissä autokauppiaat katsoo usein hyvityshinnat taulukosta tai jostain liikkeen omasta arviojärjestelmästä, usein eivät edes vilkaise vaihtoautoa. Eli auton kunnolla ja huoltohistorialla ei ole välttämättä mitään merkitystä jos leimaa on. Matkailuautoissa voi olla toki eri asia kun ne on enemmän yksilöitä.

Nyrkkisääntönä voi sanoa että itse myymällä saa autosta vähintään satasia, usein tonneja enemmän kuin vaihtohyvityksenä. Ehkä uuteen ja kalliiseen vaihdettaessa saa paremman hyvityksen. Tähän vuodenaikaan menee varmaan oikein hinnoiteltu ja siisti/ehjä matkailuajoneuvo aika helposti kaupaksi. Eli pyyntiä vähän alle liikkeiden hintojen, tinkivaraa vähän mukaan pyyntiin niin ostajalle tulee hyvä mieli kun saa pihassa vähän vielä tinkaistua. Nettiauto/vaanari on täynnä ylihinnoiteltuja kamppeita.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:06
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #8 : 6.04.2019 kello on 07:28 »
Viimeksi kun vaihdoin matkakuljinta niin löysin itselleni sopivan eräältä autojobbarilta, joka yleensä teki kauppaa vain käytetyillä henkilautoilla.  Hänellä ei ollut oikein minkäänlaista käsitystä matkailuautojen hinnoista eikä varusteista.  Hänen myytä kapistuksen hinta oli aika kohdallaan ja niinpä kerroin sitten mieleiseni välirahan. Aluksi piti sitä pienenä, mutta muutaman päivän kun puhelimessa tingattiin ja nostin välirahaa 500 sekä kerroin, että annan rahat käteen vaihdon yhteydessä niin kaupat syntyi. Koska molemmilla autoilla oli ikää vuosia ja minun autolla oli ajettu 300 tkm, sovimme, että kumpikaan ei anna mitään takuuta.  Mielestäni sain hyvin kamppeen, jolla oli ajettu vain 68 tkm ja alustana oli MB:n 3 litrainen automaatti.  Minulla on se edelleen kylläkin 100 tkm enemmän ajettuna. Aikaa on jo yli 5 vuotta. Tässä tarina siitä autokauapastani.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 08:03
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #9 : 6.04.2019 kello on 07:59 »
Itseäni ehkä hieman enemmän ihmetyttää myyjät nettiautossa, kun yksityinen myyjä vertaa omaa autonsa pyyntihintaa liikeessä myynnissä olevaan ja pitäisi sama hinta saada. Toki liikkeiden antama lähinnä henkinen lisäsuoja vanhalla(Niitä mitä itse olen katsellut) autolla on todellisuudessa kai enemmän yrityksen omasta maineenhallinnasta kiinni. Mutta jos samanlaisesta autosta yksityiselle saa maksaa saman kuin liikkeelle (Jotka sentään usein huoltaa auton ennen kauppaamista) pyydetään about samaa hintaa niin silloin on usein myös myyjän kuvitelmissa hieman utopioita mukana.

Kommentoidaan nyt tähän sen verran vielä että toki on luonnollista, että jokainen yrittää saada mahdollisimman hyvän hinnan omastaan ja kun usein markkinoilla on vaikea löytää suoraa verrokkia niin onhan tuo hinnoittelu vaikeaa. Ihan ammattiliikkeissäki n näkee autoja jotka eivät meinaa mennä kaupaksi pitkäänkään aikaan. Ja toisaalta välillä tulee vastaan semmoisia jotka paperilla vaikuttaa helmiltä ja usein ovat paljon vähemmän aikaa markkinoilla.

Ja varmastikin kun aika tulee omasta luopua varmaan hintaan laittaa vähän tinkivaraa. Jos kyselyitä ja jopa tarjouksia tulee reippaasti niin tietää paljonko kannattaa yrittää tingata vai onko peräti hinnan tiputtaminen paikallaan.

Olen kyllä harkinnut ainakin Best Caravanilta kysyä myyntitilivaihtoeht oa. Ja onko siinä mitään taloudellista järkeä. Vanha kun auto on ja ei nyt kymppitonnien arvoinen niin kun en tiedä tuon businessmallia niin vaikea sanoa. Vähemmänhän tuossa olisi vaivaa itselle, mutta jos autosta ei jää mitään käteen niin ei kannata. Kysymällähän tuo selviäisi.

Markkinataloudessa hinta määräytyy kysynnän ja tarjonnan mukaan. Markkinahinta on se minkä joku on valmis maksamaan ja jolla myyjä on suostuvainen luopumaan tuotteesta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:21
  • Escucha el Oi!
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #10 : 6.04.2019 kello on 08:27 »


Nyrkkisääntönä voi sanoa että itse myymällä saa autosta vähintään satasia, usein tonneja enemmän kuin vaihtohyvityksenä.

jep ja ostajana voi säästää tonneja.

yksi esimerkki on, mutta ei liity matkailukulkineisii n vaan henkilöautoihin.
Pari kertaa olen emännän käyttiksen päivittänyt uudempaan käytettyyn. ekalla kerralla väliraha olis ollut toiseen autoon 5000€, koitin kepillä onnea ja valkkasin nettiautosta pari samanlaista vaihdokkia ja kyselin vaihtoa. yks tärppäs, parempi kuntoinen ja vähemmän ajettu, väliraha 2000€
Toisella kertaa suunnittelin sitten tän vaihtoa, kävin yhdessä liikkeessä kyselemässä niin väliraha 7500€. Taas sama juttu, nettiauto auki ja kokeilemaan kepillä jäätä... taas sama lopputulos,maksoin väliä 2000€ ja auto vaihtui samanlaiseen kuin autoliikkeessäkin oli.

eli 12500 vs 4000€... aika iso ero mielestäni, kun puhutaan kuitenkin n.10k€ käyttiksistä. Ei ole koskaan kaduttanut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:58
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #11 : 6.04.2019 kello on 09:01 »
Ekan tehdastekoisen kulkimen kun ostin liikkeestä (Larvanto), hinta oli 23000e, maksoin 14500e. Toisen, eli nykyisen ostin yksityiseltä.  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #12 : 6.04.2019 kello on 09:46 »
Autokaupassa taitaa olla myös tuurilla osuutensa, lähdin porvoosta ostamaan esittelyautoa ja ostinkin samanlaisen uutena, se oli 20e kalliimpi.  Sama auto meni vuosi sitten vaihtoon 5vuotiaana, meinasin pudota perseelleen kun kuulin hyvityshinnan. 5vuodessa oli ostohinnasta pudonnut vain 4ke ja vaihdokin hintakin oli jiirissä. Ei tarvinnut jäädä miettimään.

Lähetetty minun Nokia 7 plus laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #13 : 6.04.2019 kello on 09:54 »
Koppimopoja mä olen ostanut vain kaksi, ensimmäisen ostin joskus 5ke hintaan yksityiseltä. Siinä oli silloin kiinni kaikki raha minkä sai raavittua kasaan,  ja eipä sillä kummoista laitetta saanut. Se oli meillä 3vuotta ja meni vaihdossa liikkeeseen kun ostettiin uudempi, siitä sain tinkaamisen jälkeen 3.5ke mikä oli minusta hyvä hyvitys. Seuraavalla mentiinkin 5vuotta kunnes sen toissasyksynä myin pois, se kerkesi olemaan 3h myynnissä kunnes ostaja soitti, kauppa käy kun hinnat kohtaavat.

Lähetetty minun Nokia 7 plus laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.11.2019 kello on 20:18
Vs: Kokemuksia caravanliikkeistä 2019
« Vastaus #14 : 7.04.2019 kello on 10:34 »
Kun tässä ketjussa kysytään kokemuksia caravanliikkeistä niin rohkenen antaa positiivisen maininnan Turengin Misevalle. Oma rakkine ostettiin sieltä, ja liikkeen toiminta oli kaikinpuolin hyvin asiallista. Autosta kerrottiin rehellisesti kaikki eikä vikojakaan koitettu peitellä. Hinnoittelu oli myös aika hyvin jiirissä, tuo lähin isohko caravanliike olisi suolannut hintaa satavarmasti muutamalla tonnilla ylöspäin. Vaihdossa meni halpis kauppakassi henkilöauto, siitä ei toki saanut kovin hääviä hyvitystä mutta riittävän tyydyttävän jotta kaupat syntyi.