Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Oikean akun valinta

<< < (13/16) > >>

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Sinnipirtti - 14.05.2019     kello on 11:17 ---Mutta kunnioittakaamme jäärien näkemystä että halpa on hyvä ja parasta pörssille.

--- Lainaus päättyy ---

Oikea väline oikeaan paikkaan. En koskaan tyhjennä akkujani, joten 190 Ah AGM-akkuja riittää hupipuolella. Jos sinne olisi välttämättä tarpeen laittaa erikoisakkuja niin valmistaja olisi sen jo tehnyt. Parempia varmaan, mutta useimmille tarpeettomia.

Halvan etsijä pärjää halvoilla siihen saakka, kun tarvitsee uuden. Kirpaisee vähemmän kerrallaan, vaikka useasti. Ja pääseepä kehumaan, että halvalla sai, kuin Vilenin Sulo. Ja valittamaan vähän vaivojaan päälle.  Toisaalta tuolle koulukunnalle on turha muusta puhuakaan. Kun ovat jonkin tavakseen ottaneet, niin siinä pysyvät. Ne on eri miehet, jotka kykenevät arvioimaan asioitaan uusista näkökulmista. :)

Sinnipirtti:
Niin, AGM akkuja on starti, vapaa-ajan kuin syväpurku mallina. Että mitäs se valmista Alan oli sinne akuksi laittanut? AGM on vain akun rakenteen tyypistä kertova ei mihin käyttöön se on tarkoitettu.

smy:
No mä tein sitten 'väärän' ratkaisuni ja hain Motonetistä kaksi aivan 'väärää' akkua. Asensin toisen rinnan toisen kanssa dinetin alle aivan 'väärin'. Laitoin aivan 'vääränlaisen' vaihtokytkimen.

Lisäksi lataan 'vääränlaista' valosähköä 'väärän' säätimen kautta. Lisäksi paneeleissa on aivan 'vääränlaiset' liittimet ja johdot.
Älkää hyvät ihmiset tehkö niin 'väärin' kuin itse teen..

Make78:

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 14.05.2019     kello on 16:46 ---No mä tein sitten 'väärän' ratkaisuni ja hain Motonetistä kaksi aivan 'väärää' akkua. Asensin toisen rinnan toisen kanssa dinetin alle aivan 'väärin'. Laitoin aivan 'vääränlaisen' vaihtokytkimen.

Lisäksi lataan 'vääränlaista' valosähköä 'väärän' säätimen kautta. Lisäksi paneeleissa on aivan 'vääränlaiset' liittimet ja johdot.
Älkää hyvät ihmiset tehkö niin 'väärin' kuin itse teen..
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---

Hei mäkin laitoin ”väärin” ja perusteellisesti 😀
Hain motonetistä 2kpl 100ah sznajder vapaa-ajan akkua ja 100ah Exide starttiakun, jotka kaikki lyijyhappoakkuja.
Sanoisinko kokemuksesta, että agm, geeli hässäköissä ole yhtään parempi laatu.. Nykyään mitään tehdä kestääkseen edes vuosikymmenen 😀

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Make78 - 14.05.2019     kello on 20:26 ---Hei mäkin laitoin ”väärin” ja perusteellisesti 😀
Hain motonetistä 2kpl 100ah sznajder vapaa-ajan akkua ja 100ah Exide starttiakun, jotka kaikki lyijyhappoakkuja.

--- Lainaus päättyy ---

Laita kalenteriin sen Exiden ostopäivä, sitten näät montako kuukautta tai vuotta se pelittää. Yleensä kyllä pelittää sen takuuajan.  :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View