Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Alkuperäinen vs tarvike laser mustepatruuna
mjh48:
Sekosin tosiaan tuossa aiemmin, kun en lukenut otsikkoa kunnolla.
Minulla oli töista ostettu HP:n 4MV laser johon sain mukaan kapallisen vanhaksi menneitä väripatruunoita (laser käyttää jauhetta), kaikki ne alkoivat suttaamaan muutaman kymmenen tulostuksen jälkeen.
Kävin Esafixillä ja hänen mukaan suttaus johtuu patruunasta, sain häneltä vähän käytetyn yli-ikäsen patruunan edullisesti.
Patrunalla tulostelinkin aika pitkään, kunnes se ilmoitti loppuneen.
Hommasin Puolasta uusiopatruunan kun originaaleja ei enää saa. Se teki aika vaaleaa jälkeä, ekä sitä saanut tummemmaksi, lisäksi sekin alkoi suttaamaan.
Hommasin vielä Tallinnasta yhden tarvikepatruunan ja kun sekin alkoi sotkea ja printteri rupesi myös kitisemään kuin kuivuuttaan, vein koko paketin jätekiertoon.
kalavaanari:
Brotherilla pääsee parhaimpaan hinta-laatusuhteeseen, jos hakee mv-laseria. Värikasetin tulostusmäärä perustuu väriaineen määrään ja peittoon.
Keskimääräinen sivun peitto eli väriainetta sisältävä prosenttiosuus sivusta on mustavalkoisella sivulla 4–5 %. ISO/ IEC 19752 -standartin mukaan tulosteiden määrä ilmoitetaan 5% peitolla.
mjo33400:
Minulla on HP Color Laserjet 1600, menee kasettisarja ( 4kpl ) vuodessa, tulee tosin aika paljon kytkentäkuvia tulostettua, siis värikuvina. ;)
Coyote ugly:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 8.03.2019 kello on 12:55 ---Sekosin tosiaan tuossa aiemmin, kun en lukenut otsikkoa kunnolla.
Minulla oli töista ostettu HP:n 4MV laser johon sain mukaan kapallisen vanhaksi menneitä väripatruunoita (laser käyttää jauhetta), kaikki ne alkoivat suttaamaan muutaman kymmenen tulostuksen jälkeen.
--- Lainaus päättyy ---
Mikä on vanhaksi mennyt väripatruuna? Jos ne kasetit oli HP:n alkuperäisiä niissä on elinikäinen takuu niin kauan kun väriä on jäljellä.
t. ex-HP:läinen
Karabiilisti:
Elinikä tulee täyteen siinä vaiheessa kun kasetti ei toimi.... ;)
Kasetti voi kuolla nuorenakin jos sitä on väärin säilytetty....
Nyt on tullut testattua tarvikekasettia muutamia viikkoja ja tuhansia printtejä.... hyvin toimii....säästänyt jo printterin hinnan musteessa. Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta