Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Matkailuauton ruostesuojaus

<< < (7/9) > >>

Rauno:
Suojautin omani viime syksynä ja autoon hitsattiin muutama paikka, auto on vm-2005 ducato ja tuotu suomeen 2008. Harmittaa kun en suojauttanut sitä heti silloin kun sen ostin.
Eteen laitettiin sisälokarit ja muovisen pohjapanssarin olin laittanut edellis kesänä.
Jos autoa ei raaski suojauttaa, niin suosittelen että käyttää sen edes alustan pesussa ja tarkastuttaa samalla onko jo ruosteen alkuja/ reikiä.
Minä käytin autoni Takuusuojauksessa Tampereella, missä on se vanha 600 nen fiat katolla.
Siellä tehdään myös päälli/alusta pesuja, mutta soittaa kannattaa ensin että nosturilla tilaa.
http://www.autontakuusuojaus.fi
Transit ja sprinter on ihan yhtä hyviä ruostuun kuin ducato.

ihaa:
Toki ruostesuojaus on aina kannattavaa ja ainahan se on parempi jos sen teettää heti kun ostaa auton mutta voi sen teettää myös myöhemmin, tärkeintä että huuhtelee auton pohjaa säännöllisesti.

Tässä Adria on viiden vuoden ikäinen ja takana oli tuolloin 50000 km joista 7000 km ajettu talvella, nekin kilsat tosin pakkaskeleillä, ei suolasohjossa.

Seuraavana kesänä 2014, kesäloman lopuksi Adria suojautettiin Finikorin kotelosuoja-aineilla ja massoilla ja lopputuloksena pohja on nyt sitten tällainen.

Ja lopuksi sivellin itse vielä valtticoloria alustan vesivaneriin kauttaaltaan.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Rauno - 19.02.2015     kello on 17:23 ---Suojautin omani viime syksynä ja autoon hitsattiin muutama paikka, auto on vm-2005 ducato ja tuotu suomeen 2008. Harmittaa kun en suojauttanut sitä heti silloin kun sen ostin.
Eteen laitettiin sisälokarit ja muovisen pohjapanssarin olin laittanut edellis kesänä.

--- Lainaus päättyy ---
Minäkin massautin retkuiluautoni heti maahan tultuaan n. 13 vuoden iässä. Auto oli majaillut Hannoverissa varmaan koko ikänsä. Pohja oli kohtuukuntoisessa maalissa.
Lokarit eteen ja taakse roiskeläppineen. Sitten täysi massaus, eli kotelotkin ylös asti. Samoin tapojeni mukaan muoviset lokaritkin massautin molemmin puolin. Auto oli alunperinkin hiljainen, mutta nyt ääni muuttui enemmänkin huminaksi.

Kaikki autot olen massauttanut, oli sitten järkeä tai ei. Silloin harvoin kuin ostan uuden auton, niin massautan sen uutena.

Oulaa:
Tuollaiset kaksi pulikkaa pohjamaalasin ja kilikali kotelomassalla ja alustamassalla käsittelin 19 kuukautta sitten .
Ja  tällaisiane ovat vieläkin ,pikkusen kiilto vain hävinnyt.
En sitten tiedä mitä tästä pitäisi ajatella  :-X
Kun kerran pääsen vaivatta montulle luotan noihinkin aineisiin täysin.
Kova vaivahan niissä on ja sotkuista hommaa.
No nykyisen auton pohjan kuntoa pääsee tarkastelemaan taas ensi kesänä ja se on vain kotelosuoja -aineella käsitelty .

Sfc117949:
2007 uusi Adria meni heti kaupasta omaan alustasuojaukseen, eli kotelot kaikki sai koteloaineet, runko ensin kotelo tartunnan ja sitten oikean suojan. Lokarit ja jatko lätkät eteen. Taakse oikein alutuilla istutetut kuralätkät.
Mutta se puupohja suojattiin aidolla puuterva / vernissa seoksella. Ekana vuonna 70vernissaa ja 30 tervaa.

Uusinta käsittely 3:na kesänä sekä pohja , että nuo metallisosat. Nyt tuo pohja seos 50/50 terva vernissa.  Näyttää toimivan ja on ekologinen ja kuitenkin hengittävä.  Tietty olen tykästynyt myös noihin perinteisiin tapoihin ( Panu Kailan ja iskän opit ).
Kolmas kerta oli -14 vain kotelot ja ovet.
Ihan on asiallisessa kunnossa.   Lisäeristin kanssa heti uutena tuon harmaavesisäiliön ja portaan sekä paljon muualtakin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View