rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi  (Luettu 97950 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #90 : 7.04.2013 kello on 11:52 »
Sekä että, led takavaloilla oleva vaunu ja Uusin 2012 > oleva auto minkä sähkösarjan elektroniikka EI ymmärrä led lamppuja.
Noissa vanhemmissa Polareissa ei ole led takavaloja. Joten vika ei ilmene mitenkään.
Noistahan on ollut keskustelua vaikka missä autoissa. Ihmiset vaihtaa led polttimoita autoihinsa ja häiriövalot palaa, sitten ne laittaa etuvastuksella olevan led polttimon huijaten itseään. Koska tällainen led polttimo vie virtaa samanverran kuin perinteinen hehkulankapolttimo.
Kyllä mun vaunusta löytyy led valot,takana,sivussa ja edessä ;) Mutta ei herjaa mistään en tiedä mistä johtuu :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #91 : 7.04.2013 kello on 11:57 »
Tarkoitan jatkuv(i)lla lähinnä sitä. On ihmisiä jotka haluavat puoliväkisin tyhjennyttää veturin akun vaikkapa jääkaapille  ???.
Eli haluavat noitten + syöttöjen tulevan kokoaika. Itselle riittää kun plussat tulevat auton käynnissä ollessa
Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:52
  • Savo
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #92 : 7.04.2013 kello on 12:11 »
Kyllä mun vaunusta löytyy led valot,takana,sivussa ja edessä ;) Mutta ei herjaa mistään en tiedä mistä johtuu :D
Sama juttu, ei herjaa mitään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:50
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #93 : 7.04.2013 kello on 13:39 »
Kyllä mun vaunusta löytyy led valot,takana,sivussa ja edessä ;) Mutta ei herjaa mistään en tiedä mistä johtuu :D
Sun veturis on liian vanha, toistaiseksi  :-*

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #94 : 7.04.2013 kello on 14:45 »
Sun veturis on liian vanha, toistaiseksi  :-*
Vanha mutta toimiva :D :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2024 kello on 16:33
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #95 : 13.04.2013 kello on 09:21 »
Ennenkuin vaihdan tämän seitsemän napaisen 13-napaiseen, niin sain syntymäpäivälahjaks i emännän veljeltä aika kompaktin adapterin.

Eli muuttaa 7 napaisen - 13 napaiseksi. Eli ole enää 15 cm pitkä adapteri, mikä vanha oli.


*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:51
  • Epsoo
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #96 : 13.04.2013 kello on 09:52 »
sitten ne laittaa etuvastuksella olevan led polttimon huijaten itseään. Koska tällainen led polttimo vie virtaa samanverran kuin perinteinen hehkulankapolttimo.

Tarkoitat varmaan, että laittavat rinnalle vastuksen. (kaikissa ledissä kun on jo etuvastus)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:50
  • Autossa on pyörät
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #97 : 13.04.2013 kello on 11:05 »
kyyllä Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #98 : 13.04.2013 kello on 11:07 »
Ennenkuin vaihdan tämän seitsemän napaisen 13-napaiseen, niin sain syntymäpäivälahjaks i emännän veljeltä aika kompaktin adapterin.

Eli muuttaa 7 napaisen - 13 napaiseksi. Eli ole enää 15 cm pitkä adapteri, mikä vanha oli.
Mulla on just samanlainen adapteri ja hyvin pysyy paikallaan ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:52
  • Savo
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #99 : 13.04.2013 kello on 11:49 »
Ennenkuin vaihdan tämän seitsemän napaisen 13-napaiseen, niin sain syntymäpäivälahjaks i emännän veljeltä aika kompaktin adapterin.

Eli muuttaa 7 napaisen - 13 napaiseksi. Eli ole enää 15 cm pitkä adapteri, mikä vanha oli.
Mulla oli kanssa tuo pitkä malli ensin, sitten hommasin tuon lyhemmän(niin kuin kuvassa). Sitten kun vaihdatin tuon 13 napaisen niin kaveri vaihtoi tuon adapterin 13>7 napais adapteriin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:31
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #100 : 14.04.2013 kello on 00:30 »
Ennenkuin vaihdan tämän seitsemän napaisen 13-napaiseen, niin sain syntymäpäivälahjaks i emännän veljeltä aika kompaktin adapterin.

Eli muuttaa 7 napaisen - 13 napaiseksi. Eli ole enää 15 cm pitkä adapteri, mikä vanha oli.

Sitten kun kytkentä on kunnossa, tuon tilalle löytyy yhtä lyhyt 13->7 adapteri tavarakärryjä varten. Itse kyllä olen miettinyt vaihtaa Lap-Poniin myös 13-napaisen, niin saisi vuoden -83 sähköihin päivitettyä takasumarin ja peruutusvalon  ;)  Ja loppus se pistokkeen vääntely kytkennöissä että kaikki valot pelaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2021 kello on 21:40
  • Honkte
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #101 : 14.04.2013 kello on 09:11 »
Minä ratkaisin asian lisäämällä koukun toisellepuolelle 13-mapaisem, ei tarvitse adaptereita.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:52
  • Savo
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #102 : 14.04.2013 kello on 09:39 »
Sitten kun kytkentä on kunnossa, tuon tilalle löytyy yhtä lyhyt 13->7 adapteri tavarakärryjä varten. Itse kyllä olen miettinyt vaihtaa Lap-Poniin myös 13-napaisen, niin saisi vuoden -83 sähköihin päivitettyä takasumarin ja peruutusvalon  ;)  Ja loppus se pistokkeen vääntely kytkennöissä että kaikki valot pelaa.
Toi olis varmasti hyvä ratkaisu mutta kun meillä on kolme porukkaa jotka käyttää samaa muulia ja muilla on autossa 7 napaiset.. :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:30
Vs: Volvon 7-napainen 13-napaiseksi
« Vastaus #103 : 14.04.2013 kello on 10:06 »
Sitten kun kytkentä on kunnossa, tuon tilalle löytyy yhtä lyhyt 13->7 adapteri tavarakärryjä varten. Itse kyllä olen miettinyt vaihtaa Lap-Poniin myös 13-napaisen, niin saisi vuoden -83 sähköihin päivitettyä takasumarin ja peruutusvalon  ;)  Ja loppus se pistokkeen vääntely kytkennöissä että kaikki valot pelaa.
Juu, minäkin olen keräillyt kaikista kärryistä ja apulaitteista 7-nap. pistokkeet pois.. eipähän sukulaiset lainaile  8)

Kuomu-tavarakärryyn päivitin valot samalla ledeiksi: etu- ja takaäärivalot, sivuvalot, rek. kilvenvalot, taka-ja jarru- sekä peruutusvalot.
Ainostaan vilkut ja takasumari jäi hehkulangallisiksi - takasumarikin vain siksi, ettei ollut enää led-korvikkeita taskussa  :-X

Kaikki pelaa muuten kärryn alkup. 7-nap. kaplulla (toki 13nap. pistoke peräkärryn tunnistuksella  Thumb) - kun laittaa kaikki päälle (jarru ja hätävilkutkin), niin ei kaikki vilku/himmene - se verran vähän watteja (-) piuhassa (ja osa koukun rautaa pitkinkin  :laugh:Thumb