Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Lisäakun sijoitus matkailuautoon

<< < (4/5) > >>

Oulaa:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 19.02.2019     kello on 18:00 ---Ihmetellyt noita teidän dukatojen penkin alusia mulla ei mahdu edes 60a akku sinne korkeudestaan! Liekkö sitten nuo kääntöalustat syynä? 2004 mallisesta kyse.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä -03 mallin Adria Win:issä oli 80AH akku apukuskin penkin alla ja sen kanssa kun huseerasi piti kääntöalusta aina irrottaa  >:( oli tosi mukavaa
-06 mallin repsikan penkin alle mahtuu etukautta kaksikin 100AH:n akkua
Ja kannattaa nähdä vaivaa että kaikki kaapelit saa mahdollisimman lyhyiksi.
Invertteri sen akun viereen mitä se käyttää ja 220 puolelle roikkaa sitten.

RR:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.02.2019     kello on 17:49 ---Pitääkö aurinkopaneelilta olla johdot 25 neliöistä...?

Mulla taitaa sitten olla vain jotkut narut.

--- Lainaus päättyy ---

2 kpl 6-neliöisiä, kaapeleiden pituus ja niiden läpi kulkeva virta ratkaisee. Jännitehäviötä tulee tosi nopeesti liikaa 12 voltin järjestelmässä

kalavaanari:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 19.02.2019     kello on 18:00 ---Ihmetellyt noita teidän dukatojen penkin alusia mulla ei mahdu edes 60a akku sinne korkeudestaan! Liekkö sitten nuo kääntöalustat syynä? 2004 mallisesta kyse.

--- Lainaus päättyy ---

Mulla on kääntöalustat penkeissä. Kuskin penkin alla on EBL ja auton akku. Vänkärin penkin alla on 2x100Ah asuntoakut. Nyt kun keli lämpenee, niin meinaan laittaa siihen vänkärin penkin jalustaan, ulkopuolelle, 1,5 kW invertterin.

Oulaa:

-03 mallin vänkärin penkin alunen oli tuollanen vakiona.
Sinne olis mahtunnu vaikka kuin iso akku.
Onko joissain autoissa sitten penkin runkoa madallettu kääntöalustan verran ettei istuin nouse liian korkealle.
Exän jalat ei ylettynny tuossa laattialle asti ollenkaan kääntöalustan kanssa.
Iteltä otin sen kanssa kuskin penkistä pois tuossa autossa kun olen tällainen jättiläinen :(

El Maco:
En nyt vannomaan mene, mutta mulla vuotta uudemmassa on mielestäni eri näköinen. Ehken juuri madallettu, kun emännälläkin (156cm) yltää töppöset lattiaan ja oman ahterin mukaankin normaalin korkuinen kääntöalustasta huolimatta. Ja mulla siis penkkien alla alden patterit, jotka sinne just mahtuu. Toki siksikin akkua sinne ei saa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View