Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Fiat LMC 2,5 dsl vm -89
Jamppa Maijala:
Morjensta vanhat kamut ja tietty uudet. Hommasin jälleen tuollaisen matkailuauton Fiat:n ja tietty perään tuli toinenki Fiat: linja-auto.
Mulla olis kysymys nyt tästä LMC:stä vm.89.
- onko teillä ollut seuraavaa vikaa laatikossa, pakki ei mene päälle muuta kuin auton sammuttamisella. Ykkönen on tehnyt samaa. sammuttaen se kyllä menee päälle ja toisinaan auton käydessä. Vian tullessa päälle olin laatikkoon vaihtanut uuden kytkinvaijerin ja sitä on pojat säädellyt edes takasin eikä sen säätö vaikuta. Vaihdoin Motonet:n Motox 75w-90 GL4 öljyt. Mieleeni on tullut jos vaihteistoöljy valinta olikin virheellinen???(tällästä ei ole koskaan sattunut ;D ) Mitäs laatikkoon laitetaan? Tämän nyt vielä kokeilios ennenkuin otan laatikon irti.
vetu:
Hei!
Vika on todennäköisesti ruosteiset/likaiset kytkinakselin boorit. myös mahdollisesti likainen kytkinlevy.
Tuntuu, kuin kytkin ei irrottaisi.
mjh48:
Itselle tuli pikkuhiljaa sama vika Ducato 2.5 TD matkailuautoon.
Vika korjautui kun löysäsi ratin alla olevat vaihdevivuston kiinnityspultit, vaiheen ollessa vapaalla ja vaihdevipaua kevyesti edestakaisin liikuttelemalla keskitti vapaakohdan paikoilleen ja kirsiti pultit kiinni sen jälkeen.
Jos olisin tiennyt kuinka helppo korjaus oli ja kuinka hyvä vaihteistosta tuli, olisin tehnyt homman jo paljon aiemmin.
Edit: Öljy on oikeaa eli GL4
Aippe:
Minulla oli viimeismmässä Laika S60 Pökötin koneella samaa oiretta. Avasin vaihdelaatikon päädyn ja siellä oli molempien akseleiden päätymutterit löysällä. Akselit pääsi liikkumaan päittäin.
Mjerica:
Jos kytkin ei irrota niin pakin kytkentäyritys pitää
pahan narinan. Jos ei narise niin kysymys on muusta.
Laatikon sisuskaluihin pääset tutustumaan mm. ketjussani
"Remonttikuvia Ducato voimansiirto"
https://karavaanari.org/index.php/topic,11720.0.html
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta