Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot
Aloitteleva karavaanari kyselee...
Raksaus:
Tosiaan suosittleisin käymmä katsomassa jossain liikkeesä autoja aika laidasta laitaan ennen kuin rajaatmitään pois tai teet tarkempaa listaa mitä autossa pitää olla. Tällöin näet mitä erilaisissa sutoissa on erilaista ja voit ehkä hah.ottaa sitäkin mikä voisi olla itselle sopia. Sitten teet listan niistä ominaisuuksista mitkä on itselle tärkeitä.
Hiljattain oli keskustelua sähkön tarpeesta. Sekin kannattaa miettiä omalta kohdalta. Monia laitteita löytyy myös sellaisena että toimivat akusta saatavalla 12 V jännitteellä. Ilmeisesti kahvinkeitin ja mikro on monella yleisiä syitä inverterille. Itse olen ajatellut että kahvin keitän liedellä mutteripannulla varsin mielelläni ja mikroa ilman ollaan selvitty pienten lastenkin kanssa. Ja tosiaan tuokin tilanne on korjattavissa tarvittaessa yöpaikan valinnalla. Jos on sellainen fiilis että tänään pitää saada käyttää mikroa niin sitten voi miettiä yöpymispaikkaa missä saa sähköä töpselistä. Toki tämä on myös meillä ehkä eri kuin niillä jotka menee kahdeksi viikoksi lappiin erämaahan vaikka kalaan.
Minulle osa siitä retkellä olosta tulee juuri siitä että asioita täytyy ja saa tehdä hieman erilailla kuin kotona.
Sinänsä itseäni ei saisi ylipuhuttua meidän nelihenkisen perheen kanssa harkitsemaan peltikuorista tai edes puoli-integroitua. Kirjoitit että pitäisi mahtua parkkeeraamaan kaupungissa? Onko teillä pieni parkkiruutu missä on tilarajoite leveys tai pituussuuntaan jossa autoa on tarkoitus säilyttää? Onko autopaikka mahdollisesti korttelin sisäpihalla? Vai joku muu syy? Itse kun asuin Helsingissä ehdin tottumaan siihen että autoa ei aina vain saa edes naapurikortteliin. Nyt on sitten helppo parkkeerata vähän kauemmaksikin kaupunkimatkoilla. Aina on autolle aiikka löytynyt. Joskus toki vanhemmissa kaupungeissa on ennakointi pettänyt ja joutunut stressaaviinkin tilanteisiin. Mutta tosiaan jos se on mitä hakee niin ei siihen ole minulla mitään nokan koputtamista.
Tärkeintä on siis itse tiedostaa omat tarp ensa ja toiveensa ja miettiä minkälainen suto palvelee niitä parhaiten.
Karabiilisti:
Ite on tullut reissattua kymmenisen vuotta 2 muksun kanssa. Pojan kanssa aloitettiin reissut kahestaan kun oli 4v ja tyttö siirtyi mukaan myös 4v iässä. Nyt ovat 14 ja 11.
Jos pitäis olla peltikuorisessa viikon 2 muksun kanssa niin kyllä siinä alkaa pinna kiristymään. Kaikkien on mentävä yhtä aikaa nukkumaan...ja jos peti leveellään niin ei voi tehdä ruokaa eikä kattoa telkkua, lukea lehteä pöydän ääressä yms...tavarat ei mahdu mihkään...koko ajan kassien siirtelyä.
Kannattaa tosiaan käydä liikkeessä katselemassa ja ottaa muksut mukaan ja katsella myös heidän reaktioitaan...
Veikkaan että alkovi tai oma kerrossanky loosi on aika kova juttu...siellä saa rauhassa lukea akuankkaa tai piirrellä tms....
Voisi hyvä olla tehdä yksi reissu vuokrapelillä niin saa aika paljon näkemystä asiaan.
88k5:
Joo, kokemuksesta voin myös sanoa (2 poikaa, ikäeroa 3v) - kerrossänky heidän "omat valtakunnat", ei jaloissa, eikä toisissaan kiinni.. 4 vkon kesälomareissut edellisen auton historian ajan menivät helposti vaippaiästä murkkuun. Nyt vanhempina voivat jo jakaa parisängyn :D
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Antza0 - 14.02.2019 kello on 13:50 ---Kun nyt sit reissussa tulee aina toisinaan vaikka vessahätä, tai haetaan jääkaapista välipalaa tai juotavaa, tai vaikka vaihdetaan istuinpaikkoja. Jos pääsee sisäkautta, ei oo iso juttu. Mut jos pitää joka kerta tehdä ulkokautta, ensimmäinen homma on ettiä turvallinen pysähtymispaikka.
--- Lainaus päättyy ---
En ole ikinä nähnyt tehdastekoista, jossa olisi edessä 3 istumapaikkaa, joten lienee aika teoreettinen homma.
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 14.02.2019 kello on 22:41 ---Kannattaa tosiaan käydä liikkeessä katselemassa ja ottaa muksut mukaan ja katsella myös heidän reaktioitaan...
Veikkaan että alkovi tai oma kerrossanky loosi on aika kova juttu...siellä saa rauhassa lukea akuankkaa tai piirrellä tms....
Voisi hyvä olla tehdä yksi reissu vuokrapelillä niin saa aika paljon näkemystä asiaan.
--- Lainaus päättyy ---
Tosiaan!
Kuten jo sanoin, paras on se, joka tuntuu omalta.
Älä sekoa tämän palstan 'hyviin neuvoihin'.
Karabiilisti:
kokeilla kannattaisi vaikka viikon reissu heittää niin saisi aikas paljon tuntumaa ettei tule ostettua vääränläistä...
ite tuli koitettua paria vuokravehjettä ennen omaa. Ja niistä oppi paljon...mikä on tarpeen ja mikä ei.
itse rakentamalla tietty saa myös tehtyä mutta tuollainen valmiin alle 10t eur m auton hintaan on vaikea päästä jos samat varusteet laittaa...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta