Matkailukeskustelut > Lappi
P-Norjan luontokohteita 2019
retkeilijä:
Nyt kun minulla on Golf 4motion vaunun edessä ja sydämen vajaatoimintaa, niin katselen mahdollisia korkeita paikkoja, joissa voisi ajaa autolla ylös.
Kun pysytään edelleen Varangilla, löytyi yksi sellainen Norgeskart:sta.
Yli 400 m merenpinnasta oleva Hamnefjellet tunturi. Siellä on korkea masto ja useita tuulimyllyjä.
juzzi:
--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 20.02.2020 kello on 09:50 ---Tuo reitti on tietääkseni vaativa patikoida. Harmi kun on liian kaukana minulle. Tuolta Hamninbergissä näkee myös Stauranin suulapahdan asukkaita lentelemässä.
Norgeskart.no käyttää nimrä Syltefjorden (ja Stauran).
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Hamningbergin tiellä voi vas. taustapeilin poistaa, sillä tuskin kukaan takana tulija mahtuu ohittamaan vaikka itse ajaa hitaasti (poislukien moottoripyörät).
--- Lainaus päättyy ---
Ei oo kovin vaativa reitti, aika helppokulkuista. Järveltä merenrantaan nousua on vain jokunen kymmenen metriä. Parkkipaikalle ajo on Sandfjordelvan varteen on hiukan vaativampi. Tie on surkeassa kunnossa.
Edellisenä vuonna kävin viimeisen kerran, sen verran usein perä kolisi montuissa..
retkeilijä:
--- Lainaus käyttäjältä: juzzi - 20.02.2020 kello on 20:30 ---Ei oo kovin vaativa reitti, aika helppokulkuista. Järveltä merenrantaan nousua on vain jokunen kymmenen metriä. Parkkipaikalle ajo on Sandfjordelvan varteen on hiukan vaativampi. Tie on surkeassa kunnossa.
Edellisenä vuonna kävin viimeisen kerran, sen verran usein perä kolisi montuissa..
--- Lainaus päättyy ---
Puhutaanko samoista seuduista? Norgeskart.no ei tunnista paikalla jokea Sandfjordelva vaan Sandfjorddalselva ja lähistöllä on järvi eikä mitään tietä.
Voisitko antaa koordinaatit tai karttakuvan? Kyseessä lienee Berlevågiin menevä tie ja suojeltu komea Sandfjorden-lahti?
juzzi:
--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 21.02.2020 kello on 09:49 ---Puhutaanko samoista seuduista? Norgeskart.no ei tunnista paikalla jokea Sandfjordelva vaan Sandfjorddalselva ja lähistöllä on järvi eikä mitään tietä.
Voisitko antaa koordinaatit tai karttakuvan? Kyseessä lienee Berlevågiin menevä tie ja suojeltu komea Sandfjorden-lahti?
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä puhutaan samasta kohteesta.
Sandfjordelvalla olen useasti käynyt lohta onkimassa ja Syltejordvannetilla puolestaan rautuja onkimassa.
Oheinen karttalinkki parkkipaikalle. Johon jokivarren syrjää kulkeva tie on aika kuoppainen.
https://kart.finn.no/?lng=30.43025&lat=70.50868&zoom=15&mapType=normap&markers=30.44100,70.51031,r,Brukerdefinert
Kuvassa auton takana näkyy karttalinkin täppä, parkkipaikka, josta lähtee polku Syltevikvannetille. Joki vieressä on Sandfjordelva
EDIT: Sandfjorddalselva = Sandfjordelva
palokurki:
Saako sieltä Rautua?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta