Matkailukeskustelut > Lappi

P-Norjan luontokohteita 2019

<< < (10/17) > >>

arska100:

--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 19.02.2020     kello on 21:49 ---no juu keskikokoisena vaunuani pidänkin, eikä ole kui 230leveä. ekana ottaa sitten kiinni vetoauton vetopeilit jos ahdasta tulee.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä ne paikalliset osaa hyvin tietä antaa mutta turistien kanssa on toisin. Itsellä Lofooteilla meinas Suomalainen auto viedä kuskin peilin tunnelissa..

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: arska100 - 20.02.2020     kello on 07:28 ---Kyllä ne paikalliset osaa hyvin tietä antaa mutta turistien kanssa on toisin. Itsellä Lofooteilla meinas Suomalainen auto viedä kuskin peilin tunnelissa..

--- Lainaus päättyy ---

noi on aina pahoja teitä kun ei ole keskiviivaa, osalta menee kokonaan hahmotuskyky missä se oma auto menee ja sitten tullaan keskellä tietä.

ja leveiden peilien kanssa ongelmat korostuu tunneleissa tai jos on korkea aita tms tien oikealla puolen, kun ei voi itsekään enää ajaa ihan reunaan. Paitsi jos ehtii ottaa vauhdin pois ja kääntää peilin.
Sellain tuollainen korkea avolava on hyvä, että peili on korkeammalla kuin henkilöautoissa mutta matalammalla kuin rekoissa, eli osuma on siltä osain epätodennäköisempää kuin jos ne on samalla korkeudella.

Itse olenkin vaunun kanssa liikkunut norjassa sillä asenteella että jos rekat mahtuu niin mahdun minäkin. Eli pääväylillä täytyy mahtua, vauhti vaan sit sen mukaan kuinka ahdasta on. Kun niitä ahtaitakin paikkojakin on vaikka ois kuinka iso tien numero.

Lerssinen:
Kyllä siellä mahtuu  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=atX7uOp-3ho

retkeilijä:

--- Lainaus käyttäjältä: k69 - 19.02.2020     kello on 21:18 ---Stauran ja matkalla sinne Sandfjorden 2014. Tänne kannattaa ottaa sauvat matkaan.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

--- Lainaus päättyy ---

Tuo reitti on tietääkseni vaativa patikoida. Harmi kun on liian kaukana minulle. Tuolta Hamninbergissä näkee myös Stauranin suulapahdan asukkaita lentelemässä.

Norgeskart.no käyttää nimrä Syltefjorden (ja Stauran).

Hamningbergin tiellä voi vas. taustapeilin poistaa, sillä tuskin kukaan takana tulija mahtuu ohittamaan vaikka itse ajaa hitaasti (poislukien moottoripyörät).

MatsOnni:
Retkeilijän mainitsemalle suulapahdalle on myös mahdollista saada venekuljetus Syltefjordista. Olin siellä elokuussa, jolloin sesonki on jo vähän ohi, mutta silti siellä oli satoja lintuja, eikä ollut turisteista ruuhkaa, vietin päivän siellä yksin. Vaellusreitti sinne on ymmärtääkseni todella haastava, muistelen että ainakin Gahpir on kokeillut alkua. http://www.arctictourist.no/ huolehtii venekuljetuksesta, maksaahan se, mutta ainakin itselleni hintansa arvoinen. Maihinpääsy on vähän haastava, jos vesi on korkealla tai tuuli osuu sopivasti, mutta siitäkin selviää.

Vielä tuosta Hamningbergin tiestä sen verran että sen varrella bongaa merikotkia varmasti ja suurella todennäköisyydellä piekanoja ja muita petolintuja.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View