Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
O2-luokan asuntovaunut vapautuvat katsastuksista kokonaan
Catiska:
En ymmärrä mitä tuossa tarinassa jarrullisten katsastus olisi pelastanut/muuttanut/estänyt?
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 25.01.2019 kello on 07:35 ---En ymmärrä mitä tuossa tarinassa jarrullisten katsastus olisi pelastanut/muuttanut/estänyt?
--- Lainaus päättyy ---
Enpä minäkään. Ne jarruttomat tarvis paremminkin katsastaa. Iso osa siinä kunnossa ettei enää sovellu liikenteeseen ollenkaan.
"Masi":
Ihminen joka noin tekee, suhtautuu asioihin määrätyllä tavalla välittämättä määräyksistä eli ei se paljon huolta kanna vaikka sitten ne jarrutkaan ei toimisi.
Eli tarvitaan se katsastus.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 24.01.2019 kello on 20:22 ---Vaikka mun kärryyn ei oo merkitty rekkariotteeseen kuin 750kg, voin laillisesti kuormata siihen kokonaispainon 750kg +aisapainon.
--- Lainaus päättyy ---
Ynnä veturin otteesta pitää löytyä vetokykyä riittävästi ja aika harvassa sitä kuitenkaan olen 825kg numeroita itse tavannut, vaikka tuolla nykyisellänikin nyppii "täydet" 750kg ???
--- Lainaus käyttäjältä: Ylikova - 25.01.2019 kello on 00:42 ---No joo, aika hyvä kertomus, miten jokamies ratkaisee kuljetusongelmansa tosi näppärästi, edullisesti ja turvallisesti kanssaliikkujiaan unohtamatta.
--- Lainaus päättyy ---
No näinhän se nyt vaan usein käytännössä menee. Käyt hakemassa vaikka pihalaattoja tai betonisäkkejä tms. sillä nyyttikärrylläsi, jotka eivät OK-taloprojektissa nyt mitään harvinaisia tarvikkeita kuitenkaan ole, niin lain kirjaimen mukaan kun lastaat ja katselet sitä varsin onnettoman kokoiselta näyttävää "lastia", niin... No sanotaan että houkutus lastata ylikuorman puolelle on melkoinen ja todella moni tällöin siihen myös lankeaa - eikä vielä edes puhuttu lastin sitomisesta tai aisapainoista yhtään mitään :-\
Rehellisyyden nimissä aina kun itselläni oli tietoisesti ylikuormaa kärryssä rautakaupasta palatessani, niin ajovauhti oli todellista käröttelyä, ynnä reittivalinnatkin niitä pikkasempia katuja paitsi turvallisuuden kannalta, mutta myös annoin itseni ymmärtää että kärry ja varsinkin akseli ja pyöränlaakerit pääsisivät tällöin edes hiukka helpommalla, mutta tiedä sitten. Kuitenkin tästä on jo n. 10v vierähtänyt ja ko. kärry on yhä täydessä iskussaan, joten eipä tuo kärry ainakaan kovin pahasti moisista lasteista osumaa ottanut 8)
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 25.01.2019 kello on 09:38 ---Ynnä veturin otteesta pitää löytyä vetokykyä riittävästi ja aika harvassa sitä kuitenkaan olen 825kg numeroita itse tavannut, vaikka tuolla nykyisellänikin nyppii "täydet" 750kg ???
--- Lainaus päättyy ---
No löytyyhän se todella monista karavaanariharrastu ksiin käytettävistä - siellä lukee se kytkentämassa 750kg ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta