Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
O2-luokan asuntovaunut vapautuvat katsastuksista kokonaan
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 24.01.2019 kello on 10:53 ---Eli ei ole mitään tietoa siitä että tuo nopeus muuttuisi - todennäköisempää ettei muutu.
--- Lainaus päättyy ---
Ei vaan tuo nopeus nimeenomaan muuttuu ja koska laki on jo päätetty, ei vain tuota kyseistä sivua enää päivitetä. Itse lakihan löytyy esim. https://www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2018/sk20180729.pdf josta sivulla 167 liitteessä 5.2 kohdassa b mainitaan:
--- Lainaus ---Kuitenkin henkilö- ja pakettiauto, johon on kytketty luokittelumassaltaa n enintään 750 kilogramman painoinen perävaunu sekä moottoripyörä, johon on kytketty perävaunu 100km/h
--- Lainaus päättyy ---
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 24.01.2019 kello on 12:35 ---Ei vaan tuo nopeus nimeenomaan muuttuu ja koska laki on jo päätetty, ei vain tuota kyseistä sivua enää päivitetä. Itse lakihan löytyy esim. https://www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2018/sk20180729.pdf josta sivulla 167 liitteessä 5.2 kohdassa b mainitaan:
--- Lainaus päättyy ---
Tuoko on sitten menossa läpi, en ole seurannut tuon etenemistä. Lausunnoista olisi voinut aikanaan päätellä ettei tule menemään läpi.
No onneksi oma kärry on luokittelumassaltaa n vain 750kg, niin ei sitten tarvii enää ajella kaheksaakymppiä.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 24.01.2019 kello on 07:59 ---Mun kaikki vaunun katsastukset on ollu täysin turhaa rahastusta.
Vaunuissa voisi olla vaikka 10 vuoden kohdalla katsastus ja sitten viiden vuoden välein
Mistä tämän muutosehdotuksen olet bongannut?
--- Lainaus päättyy ---
Löytyyköhän tilastotietoa O2 luokan vaunuista ja niitten havaituista vioista katsastuksessa.
Alumiinirunkoisen trailerin kipin tappien hapettuminen huomattiin aikoinaan katsastuksessa ja tuota ei kyllä normikäytössä olisi huomannut, luultavasti nuo olisi mennyt poikki kun ajaa auton kyytiin tai pois eikä liikenteessä.
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 24.01.2019 kello on 12:57 ---Tuoko on sitten menossa läpi, en ole seurannut tuon etenemistä. Lausunnoista olisi voinut aikanaan päätellä ettei tule menemään läpi.
No onneksi oma kärry on luokittelumassaltaa n vain 750kg, niin ei sitten tarvii enää ajella kaheksaakymppiä.
--- Lainaus päättyy ---
Minun mielestä, niin kauan kun ei E75 saada kuntoon, niin kattonopeus kaikille 80!
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 24.01.2019 kello on 12:57 ---Tuoko on sitten menossa läpi, en ole seurannut tuon etenemistä. Lausunnoista olisi voinut aikanaan päätellä ettei tule menemään läpi.
--- Lainaus päättyy ---
Minusta tuossa ei ole järkeä. Ainakin toistaiseksi panavemmat katsastetaan ja niissä on toimivat jarrut ja useassa kitkavetopää, nämä tasoittavat vaunun käyttäytymistä koukussa. Lisäksi useimmat kuljettajat on myös läpäissyt ajokokeen ja kirjalliset. Tuskin nämä suurempia uhkia liikenteessä ovat kuin kevytperäkärryt
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta