Sivuja:
Toiminto
  • #31 kirjoittanut Karabiilisti 18 Jan 2019
  • Kuvasta mitattuna auto on a=153mm ja vaunu b=161mm ja vaunu todellisuudessa c= 9,15m eli tuosta voi laskea kaavan d=auton pituus....
    eli d=c*(a/b) eli 8,69m
    koko yhdistelmä siis 17,85

    LAILLINEN!  Thumb   8)
  • #32 kirjoittanut 88k5 18 Jan 2019
  • ^
    Mun 27" ruudulla (zoomaamatta) auto 203mm vetokoukkuun ja vaunu siitä 205mm. Auto siten 9,06m. Eli näillä eväin lailliseksi voisi sanoa  ;)
  • #33 kirjoittanut Ylikova 18 Jan 2019
  • Kuvasta mitattuna auto on a=153mm ja vaunu b=161mm ja vaunu todellisuudessa c= 9,15m eli tuosta voi laskea kaavan d=auton pituus....
    eli d=c*(a/b) eli 8,69m
    koko yhdistelmä siis 17,85

    LAILLINEN!  Thumb   8)

    Samaa mieltä.



    Ihmettelen vaan, miksi nämä pari kirjoittajaa toteaa mutuna yhdistelmän jopa laittomaksi vastoin parempaa tietoa.
    Haetaanko tällä jotain "minäpä tiedän"-guruasennetta.
     
    Itse kyllä harkitsisin parikin kertaa tuollaisia kirjoituksi, jos ei ole esittää tässä tapauksessa todellisia mittoja.
  • #34 kirjoittanut volvo 18 Jan 2019
  • ^
    Mun 27" ruudulla (zoomaamatta) auto 203mm vetokoukkuun ja vaunu siitä 205mm. Auto siten 9,06m. Eli näillä eväin lailliseksi voisi sanoa  ;)
    lisätään vielä kääntyvyys säädökset, vaikka pituus olisi laillinen koukku voi olla liian takana.
  • #35 kirjoittanut 88k5 18 Jan 2019
  • Ja kuljettana muistaa laittaa laput perään tiellä ajeassa..Hummeri oli kuorkki.
    Lainaus
    51 b §
    Pitkän ajoneuvoyhdistelmän merkinnät
    Yli 15,5 metrin pituisessa kuorma-auton ja perävaunun tai perävaunujen muodostamassa ajoneuvoyhdistelmäs sä tulee olla E-säännön n:o 70 alkuperäistä versiota tai sitä uudempaa muutossarjaa vastaava tunnuskilpi. Vaihtoehtoisesti ajoneuvoyhdistelmäs sä saa olla 25 millimetriä levein punaisin päiväloistevärillä maalatuin tai heijastavin reunuksin varustettu vähintään 0,30 metriä kertaa 0,80 metriä mittainen kilpi, jossa on keltaisella heijastavalla pohjalla musta ajoneuvoyhdistelmän kuva, jonka alla saa olla merkintä yhdistelmän pituudesta.
  • #36 kirjoittanut Karabiilisti 18 Jan 2019
  • ^
    Mun 27" ruudulla (zoomaamatta) auto 203mm vetokoukkuun ja vaunu siitä 205mm. Auto siten 9,06m. Eli näillä eväin lailliseksi voisi sanoa  ;)

    Kas unohdin vetokoukun....
    mut....pitää huomioida että vetokoukku ja aisa on niinkus vähä päällekkäin...eli kuula siellä kolossa...  Thumb
    Joten laillinen on! Ainakin pituuden puolesta....
  • #37 kirjoittanut volvo 18 Jan 2019
  • erikoista on kun puhutaan painosta tai pituudesta, silloin lakia luetaan niin että se sopii omaan näkemykseen. osta sitten lämmitin, jo vaaditaan todistukset siitä ja tästä.
Sivuja:
Toiminto