Tekniikkakeskustelut > Alde

Nestekiertolämmitteisen kulkimen energian säästö

<< < (7/26) > >>

Turhan Höpöttäjä:
Viimme yönä oli pakkasta -14 hyvä oli tuutia 23 asteen lämmössä, muutaman kerran kuului alde käyvän. Kulkimeni eristys on hyvä, mutta ei niin hyvä kuin yhen vesselin kulkimessa, että 1kW:lla lämmittää näillä ilmoilla.
On se jännä miten moni käyttää energiaansa siihen että laittaa tämän lättänäksi.   ...Varmaan edes lukematta aloitusta.

Ossi66:
No et ole itse lukenut mun ajatuksia asiasta. ;D

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 16.01.2019     kello on 14:06 ---Säästöhän on aina hyväksi, mutta paljonko tuossa sitten käytännössä laskee niiden nurkkien lämpötila?
Jos seinät kylmenee liikaa, tulee kylmiin pintoihin turhaa kosteuden tiivistymistä ja sitäkautta aiheutetaan itselle terveysongelmia.
Toisessa tapauksessa seinien vieressä kulkevat putket jäähtyy liiaksi ja taas saadaan ongelma aikaan.

--- Lainaus päättyy ---

Voe tokkiisa. Peruslämpö tulee patteriverkostosta. Ei murheita.

Oulaa:
Yöllä kun ollaan peiton alla ja mamman kainalossa tiiviisti ei tarvite minun mielestä olla kuin 16 astetta lämpöä kotterossa.
Noustessa laitan rumatikin isommalle ja fleeceasun ylle kahvinkeiton ajaksi ja kohta se onkin 19-20 lämpöä taas .
Ja mikäs siinon sitten ollessa .
Energiankulutuksest a ei ole tietoakaan muttei vielä kovista pakkaasista ollut kyse.

--- Off-Topic: ---Samoin kotona makuukammari on niin viileä ettei siellä viitsi olla kuin peiton alla

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 17.01.2019     kello on 20:50 ---Yöllä kun ollaan peiton alla ja mamman kainalossa tiiviisti ei tarvite minun mielestä olla kuin 16 astetta lämpöä kotterossa.
Noustessa laitan rumatikin isommalle ja fleeceasun ylle kahvinkeiton ajaksi ja kohta se onkin 19-20 lämpöä taas .
Ja mikäs siinon sitten ollessa .

--- Lainaus päättyy ---

Minulla kotona ja kulkimessa nukkuessa 22-23 astetta. Kulkimessa aamulla istuinryhmässä noin viisi astetta vähempi. Kaffeeta hörppiessä sitten lämpö on jo noussut normaaliin. No, mikäs siinon sitten ollessa.  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View