rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?  (Luettu 29977 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #75 : 18.01.2019 kello on 08:54 »
Lämmittäkää pojat vain autojanne, kun maksatte kustannukset itse. Minä en jos auto vain lähtee käyntiin. Ja kun lähtee sitten tuulilasilämmitys päälle ja lumet pois päältä kohta on auto lämmin ja ikkunat sulat. No, matkailuauton koneen lämmitän ennen lähtöä, vaihtimen pumppu päälle, se on siinä...    ...Jokainen tehköön mieleisensä, varsinkin kun maksaa sähkön itse.  :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #76 : 18.01.2019 kello on 09:57 »
Lämmittäkää pojat vain autojanne, kun maksatte kustannukset itse. Minä en jos auto vain lähtee käyntiin. Ja kun lähtee sitten tuulilasilämmitys päälle ja lumet pois päältä kohta on auto lämmin ja ikkunat sulat. No, matkailuauton koneen lämmitän ennen lähtöä, vaihtimen pumppu päälle, se on siinä...    ...Jokainen tehköön mieleisensä, varsinkin kun maksaa sähkön itse.  :D

Jokainen tyylillään.
Autopaikasta maksetaan ja siihen sisältyy se lämmitys  ;)  Kotona se sähkö maksaa vähemmän kuin polttoaineen lisä kylmälle moottorille.

Minä säästän siinä itseäni, kun en joudu skrapaamaan kolmesti päivässä - ja se taas säästää polttoainetta paljon enemmän kuin sen sähkön hinnan, kun ei tyhjäkäytetä sitä autoa minuuttikaupalla parkkipaikoilla ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:04
  • Knaus Eifelland
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #77 : 18.01.2019 kello on 11:23 »
Joo, eipä tuu paljon skrabailtua laseja. En muista ihan heti moista tehneeni.

Joku voi tietysti pakkasilla lyödä omassa pihassa auton käymään, menee takaisin sisään ryystämään kahveet, sillä aikaa kun auto sulaa, kiusattu moottori käy ja luonto kiittää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #78 : 18.01.2019 kello on 12:30 »
Joku voi tietysti pakkasilla lyödä omassa pihassa auton käymään, menee takaisin sisään ryystämään kahveet, sillä aikaa kun auto sulaa, kiusattu moottori käy ja luonto kiittää.

Kauan saa nykymoottori pyöriä, että kabiini lämpiää.
Ihmiset vaan ei sitä tajua, vaikka näkevät/kokevat.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #79 : 18.01.2019 kello on 12:37 »
Nykyisessä ilmastokeskusteluss a kaikenlaisia päästöjä piennetään jopa nollaan, hoitamalla asiat sähkön voimalla.

Se jätetään mainitsematta, miten päästöttömästi sähkö nyky-yhteiskunnassa tuotetaan.
Kerrotaan korkeintaan, että tuuli-, aurinko-, ja vesivoimasähkö ei tuota co-päästöjä.

Kuinka monta prosenttia Suomessa TARVITTAVASTA sähköenergiasta tuotetaan em muodoilla? :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #80 : 18.01.2019 kello on 12:41 »
Kerrotaan korkeintaan, että tuuli-, aurinko-, ja vesivoimasähkö ei tuota co-päästöjä.
Kuinka monta prosenttia Suomessa TARVITTAVASTA sähköenergiasta tuotetaan em muodoilla? :o

Hys, hys...
Ei tommoisia saa kysellä!   8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:04
  • Knaus Eifelland
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #81 : 18.01.2019 kello on 13:15 »
^ Tsadilaiset polttaa Soininvaaran johdolla kivihiiltä lämmittämiseen ja sähköntuotantoon vuoteen 2030 ja sieltä koksikasojen kupeesta taitaa silti se kovin ilmasto-älämölö kantautua... Hyökkäys on ilmeisesti paras puolustus!  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #82 : 18.01.2019 kello on 13:34 »
^ Tsadilaiset polttaa Soininvaaran johdolla kivihiiltä lämmittämiseen ja sähköntuotantoon vuoteen 2030 ja sieltä koksikasojen kupeesta taitaa silti se kovin ilmasto-älämölö kantautua... Hyökkäys on ilmeisesti paras puolustus!  Thumb
Helsingin energian sähköt.
https://www.helen.fi/yritys/energia/energiantuotanto/energian-alkupera/

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.01.2022 kello on 18:41
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #83 : 18.01.2019 kello on 15:21 »
Lämmittäkää pojat vain autojanne, kun maksatte kustannukset itse. Minä en jos auto vain lähtee käyntiin. Ja kun lähtee sitten tuulilasilämmitys päälle ja lumet pois päältä kohta on auto lämmin ja ikkunat sulat. No, matkailuauton koneen lämmitän ennen lähtöä, vaihtimen pumppu päälle, se on siinä...    ...Jokainen tehköön mieleisensä, varsinkin kun maksaa sähkön itse.  :D
Kyllä lämmitetään, voit olla ihan varma. Tänäänkin on kärry ollut jo yht. 3 tuntia lämmityksessä.
Käytkö muuten kylmässä vai lämpimässä suihkussa? Meinaan kun se vedenkin lämmittäminen maksaa ja kylmässäkin suihkussa voi käydä....

Btw,   lohkolämmittimen käyttäminen maksaa alle 0,07€ / tunti joten ei pitäisi olla kitupiikillekään  saavuttamaton mukavuuslaite. Varsinkin kun sillä 0.07 €urolla saa alle puoli desilitraa bensaa.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2019 kello on 15:44 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
« Vastaus #84 : 18.01.2019 kello on 15:57 »
Kyllä lämmitetään, voit olla ihan varma. Tänäänkin on kärry ollut jo yht. 3 tuntia lämmityksessä.
Käytkö muuten kylmässä vai lämpimässä suihkussa? Meinaan kun se vedenkin lämmittäminen maksaa ja kylmässäkin suihkussa voi käydä....

Vääntämäänkö pyydät.
Minä käyn jo kolmessa tunnissa kaapuntissa, sinun haalistaessa autoasi.

 Et taida ymmärtää. Mulle välttää kun jokainen maksaa kotteronsa lämmityksen. Elämän pitää olla helppoa, sihen ei kuulu piuhojen virittely kotteroon, jos se starttaa ilmankin. Varma olen ja ihmettelen miten te jaksatte henkilöauton kanssa jonniin joutavaa puuhastella. Laittakaa ylimääräinen energia, vaikka emännän kanssa puuhasteluun tai muksujen hyvinvointiin ja hellimiseen.
Kävin tänään kirjastolla. Parkkipaikka oli täynnä, kun immeiset oli jättäneet rakkaiden autojensa helvetilliset välit, joihin ei aivan auto juuri ja juuri mahdu.
Monen huushollin pihalla ei leikkimökkiä lapsille ole, mutta autolle löytyy kyllä oma lämmin tila.
Nyt kun kadut on kapeat, kun joku tulee vastaan rakkaan kanssa, jättää metrin tai puolitoista rakkaan ja penkan väliin. Siinä joutuu pysähtymään, ettei tarvitse käräjiä varten alkaa renkaan jälkiä mittailemaan.
Milloinka tämä on tämmöseksi mennyt.  ::) ::)

  • Vieras
  • Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
    « Vastaus #85 : 18.01.2019 kello on 16:01 »
    ^Et kai sinä Höpö ole vaan tänään noussu väärällä jalalla ylös petistä. ;)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:09
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
    « Vastaus #86 : 18.01.2019 kello on 16:06 »
    ^Et kai sinä Höpö ole vaan tänään noussu väärällä jalalla ylös petistä. ;)

    Voe tokkiisa, en muista kummalla jalalla nousin.  :D
    Monella immeisellä ei töiden jälkeen riitä aikaa omiin juttuihin. Sitten joillakin riittää tarmoa ja viihteryyttä jonniin joutavuuksiin.
    Jatkakee poejjat, vaikka mikä on paras autovaha. ;D

  • Vieras
  • Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
    « Vastaus #87 : 18.01.2019 kello on 16:28 »
    Aikalailla taitaa olla tämä asia kasitelty.
    Kiitokset kaikille vastanneille. Ihan ei varmaksi selvinny kuivuuko
    moottori jos jatkuvasti pitää lohkolämmitintä päällä.

    Vaan muuten hienoja tapoja, kuten automaattiset säätimet.

    Taidan vastaisuudessa vaan laittaa aamulla kaukosäätimellä virrat
    lämmittimeen  ja jos en lähdekkään niin muistaessani sammutan.

    Yksi vaihtoehto olisi laittaa kellosta aina 15 min päällä 15 pois ?

    Ja sähköä tähän käytän ja maksan laskunkin itse.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 19:01
    • Fiat ducato 2.3 JTD 130 Alkov vm.2010
    Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
    « Vastaus #88 : 18.01.2019 kello on 17:19 »
    Vaimon autoon kuin säteilylämmitin ostettiin siinä luki jotain käyttö ijästä et ei sitä kannata varmaan kokoajan käyttää vaikka kuka maksaisi sähkön. Itellä tolppa rikki niin sähköä tulee kokoajan niin käyn laittamassa johdon kiinni kuin jaksan tai sitten kännykällä Bilar=Webasto käyntiin. Ja firman Vito lämpenee Webastolla.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2019 kello on 18:40
    Vs: Lohkolämmitin, kuinka kauan päällä?
    « Vastaus #89 : 18.01.2019 kello on 18:08 »
    ^Et kai sinä Höpö ole vaan tänään noussu väärällä jalalla ylös petistä. ;)
    Vaikuttaa sille ettei jalka nouse lainkaan....
    Ja hei, aloitukseen viitaten :  kun on kylmempää kuin  0  niin lohkolämmitin  lämmittää aina kun auto on parkissa kotona tai työmaalla.