Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Ohjaus vetää ojan puolelle?

<< < (12/14) > >>

Kumisimo:

--- Lainaus käyttäjältä: fjk - 10.01.2019     kello on 10:07 ---Liike joka teki nelipyörä suuntauksesta ei suostunut siihen että olisi lisätty aurausta kertoi säätöjen olevan oikeissa arvoisa . Selityksiä tuli paljon useimmiten hän lausui kun se on Matkailuauto niin siinä voi olla muuttuvia tekijöitä enempi kuin muissa autoissa. Mutta 250th on kulkenut kuin juna raiteilla ja itse olen kaikki kilometrit ajanut .
Kiitoksia asiallista neuvoista .

--- Lainaus päättyy ---
Vieppä autosi sellaiseen korjaamoon jossa on ammattitaitoa muuallakin kuin laskutuspuolella.

MCL:

--- Lainaus käyttäjältä: fjk - 10.01.2019     kello on 10:07 ---Liike joka teki nelipyörä suuntauksesta ei suostunut siihen että olisi lisätty aurausta kertoi säätöjen olevan oikeissa arvoisa . Selityksiä tuli paljon useimmiten hän lausui kun se on Matkailuauto niin siinä voi olla muuttuvia tekijöitä enempi kuin muissa autoissa. Mutta 250th on kulkenut kuin juna raiteilla ja itse olen kaikki kilometrit ajanut .
Kiitoksia asiallista neuvoista .

--- Lainaus päättyy ---

Äkkikatsomalla mittauspöytäkirjass a on kokonaisauraus säädön jälkeen 0.9 harituksella ja sallituksi vaihteluväliksi on merkittu +-1 ja lähtöarvo -1.
Voisi siis sanoa, että korjaamo on säätänyt aurauksen keskialueelle ja kieltäytyminen säätämästä uudelleen kulmia huolimatta säädön jälkeisestä ohjauksen puoltamisesta, viittaa ammattitaidottomuut een tai täydelliseen asiakkaan aliarviointiin.
Mikäli aurauksen lisääminen suosituksen puitteissa ei heille käynyt, olisi heidän pitänyt suorittaa heidän mielestään oikea toimenpide puoltamisen poistamiseksi.

Karabiilisti:
luettekohan tuota nyt väärin....
tavoitearvo -1 ja vaihtelu +-2 ... eli sallittu -3 --> +1
tavoite arvo -1 ja vaihtelu +-1 .... eli sallittu -2 --> 0

Eli aika täydellisesti säädetty molemmat päät.

Se taas ei kerro onko mittalaite kalibroitu...

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 10.01.2019     kello on 14:54 ---luettekohan tuota nyt väärin....
tavoitearvo -1 ja vaihtelu +-2 ... eli sallittu -3 --> +1
tavoite arvo -1 ja vaihtelu +-1 .... eli sallittu -2 --> 0

Eli aika täydellisesti säädetty molemmat päät.

Se taas ei kerro onko mittalaite kalibroitu...

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa hämää se, ettei näy Taka-akseli / etuakseli -tekstejä. 
Eka Camber + auraus on taka-akseli ja geometrisen keskilinjan jälkeen etuakselin arvot

nuot sinun lopulliset -->+1 ja -->0 arvot on kyllä otettu jostain muusta raportista  ;D

88k5:
Mahtaakohan fiiun takapäästä edes Toe-In'iä (auraus/haritus) pysty säätää -  saati caster tai camber kulmia..
Monesti kyllä maantiellä olen katsellut takaapäin vanhempia fiiu-alustaisen takasorkkia (kuin lehmällä) - camber pakkasella, onkohan vikuri.. tuo tiputettu akselipalkki kynkillä ei oikein vakuuta raskaamman alla.
Mitenhän kiusaa nuo takapään arvot, kulkukulmakin aavistus "koiraa".. vas.kampurakin melkein asteen metässä.. (0o48' = 0,8o)

Kyllä tuossa karabiilin päätelmässä ihan oikein oli esim. etupään auraus; ohjearvo -2..0mm

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View