Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Ohjaus vetää ojan puolelle?
Petrooli:
Ei muuta kuin uusi nelipyöräsuuntaus. Arvot ovat tietyissä toleransseissa. Vetelyä voi estää säätämällä kulmat toleranssin toiseen ääripäähän.
Erilaisia rengaspaineitakin voi kokeilla. Vaikuttivat entisessä autossani yllättävän paljon ojaan kampeamiseen.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: jip59 - 5.01.2019 kello on 23:44 ---Taitaa kuitenkin olla ihan normaalia että korkea/painava kulkine ajautuu sinne mikä viertää alaspäin.
--- Lainaus päättyy ---
saadaan ne painavammatkin autot menemään kuin juna kiskoilla, niin tarttee yks asuntoautokin saada.
Kuinka rajua tää puoltaminen on?
joutuuko oikeesti vääntää ratista koko ajan vasemmalla että menee suoraa, vai onko puoltaminen sitä tasoa, että ratista irrottaessa 50-100metrin matkalla ajautuisi reunaviivan päälle? Viimoinen ois melkeen normaalia, eka vaihtoehto ei.
Aakku:
Minä testasin pakua niin, että ajoin hetken tien keskellä ja jopa vasemmallle kallistavalla puolella...
Puolsi silti oikealle ja ohjauskulmien säätöön meni. Vasta toisella säätökerralla alkoi pelittää.
Syy säätöön oli saatu pusu oikeaan etupyörään. Alatukivarsi ja joustintuki ym. oli vaihdettu.
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 6.01.2019 kello on 00:04 ---Silloinhan ratti on vinossa....
--- Lainaus päättyy ---
Ratti voi olla "suorassa" vaikka auraukset olisi täysin päin p:tä. Ratti voi olla myös "vinossa" vaikka kulmat olisi kohdallaan.
fjk:
Kiitoksia ehdotuksista.
Auto kulki kuin juna raiteilla ennen tätä iskunvaimentimien ja jousien vaihtoa.
Osaako kukaan sanoa mitkä ne oikeat Fiatin ohjauskulmien arvot ovat ?. Nelipyörä suuntauksesta olin itse mukana ja ne laitettiin muistaakseni 0 kumpikin puoli.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta