Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Ohjaus vetää ojan puolelle?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: fjk - 6.01.2019 kello on 10:30 ---Kiitoksia ehdotuksista.
Auto kulki kuin juna raiteilla ennen tätä iskunvaimentimien ja jousien vaihtoa.
Osaako kukaan sanoa mitkä ne oikeat Fiatin ohjauskulmien arvot ovat ?. Nelipyörä suuntauksesta olin itse mukana ja ne laitettiin muistaakseni 0 kumpikin puoli.
--- Lainaus päättyy ---
Minä ainakin olen saanut pöytäkirjan mittaustuloksesta, jossa on raja-arvot mukana....
MCL:
Kuten aiempana joku jo mainitsi, sallitut toleranssit ovat melkoisen suuret ja siksi se pelkästään että on toleranssien sisällä ei merkitse hyvää ajettavuutta.
Ammattitaitoinen asentaja pystyy kyllä helposti hakemaan säädöt, joilla kulku on moitteetonta.
Aika usein silloin ollaan toleranssialueen keskivaiheilla ja kummatkin puolet ovat suunnilleen samoilla kulmilla.
Työaikaa voi toki silloin mennä 15 minuuttia enemmän ja siksi usein urakkapalkallista asentajaa vähemmän miellyttävä vaihtoehto . ;D
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Kumisimo - 6.01.2019 kello on 10:10 ---Ratti voi olla "suorassa" vaikka auraukset olisi täysin päin p:tä. Ratti voi olla myös "vinossa" vaikka kulmat olisi kohdallaan.
--- Lainaus päättyy ---
En puhunut tästä.
Vaan: Jos aurauksen säätö on suurinpiirtein siellä missä pitäisi, auto kulkee niin, että molemmilla puolin on sama auraus/haritus.
Jos toinen puoli on nollilla ja toinen +2, siitä tulee +1 molemmille ja ratti on vinossa.
Muihin säätöihin tällä ei vielä ole vaikutusta ja auto käyttäytyy normaalisti.
Kumisimo:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 6.01.2019 kello on 11:07 ---En puhunut tästä.
Vaan: Jos aurauksen säätö on suurinpiirtein siellä missä pitäisi, auto kulkee niin, että molemmilla puolin on sama auraus/haritus.
Jos toinen puoli on nollilla ja toinen +2, siitä tulee +1 molemmille ja ratti on vinossa.
Muihin säätöihin tällä ei vielä ole vaikutusta ja auto käyttäytyy normaalisti.
--- Lainaus päättyy ---
Teoria ja käytäntö toimii tässäkin asiassa eri tavoin.
SeaSharky:
Ruuvaa perskeles raidetangosta niin että metsänpuoleinen rengas harittaa tiellepäin, pikkuhiljaa kierros kerrallaan, pitäisi alkaa kulkemaan tietä pitkin kele.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta