Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Autonsa vaihtaneelle yllätyskulut vanhan auton piilevästä viasta.
Raksaus:
Onko minun autoissa ollut jotain vikaa kun ei ole huoltovälien välillä täytynyt lainkaan lisätä öljyä? Vai johtuuko siitä että ovat olleet Dieseleitä?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 29.12.2018 kello on 08:56 ---Onko minun autoissa ollut jotain vikaa kun ei ole huoltovälien välillä täytynyt lainkaan lisätä öljyä? Vai johtuuko siitä että ovat olleet Dieseleitä?
--- Lainaus päättyy ---
Nykydieselissä suositellaan tarkistettavaksi öljyn lisääntyminen...
Hiukkasloukulla varustetut dieselit saattaavat lisätä öljyyn dieseliä, joka ohentaa öljyä.
Arska:
Entinen C5 kulutti öljyä uudesta saakka, kun tuli ilmoitus alhaisesta öljyn tasosta niin siitä tiesi että huoltoväli on tullut täyteen. Ei tarvinnu funtsailla milloinka auto pitää huoltaa.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Pate - 29.12.2018 kello on 07:52 ---Ettei olisi kuitenkin 0,7l/1000km ?
--- Lainaus päättyy ---
Ei kun sadalla. Minulla oli tuosta kuva aikoinaan, mutta se meni kun kännykkä hajosi.
(Astra 1.6i-16v vm 2001)
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 29.12.2018 kello on 08:01 ---Hurjan korkeita ovat raja-arvot.
https://www.is.fi/autot/art-2000000656085.html
--- Lainaus päättyy ---
Etenkin mm. PSA:n tuotteilla, joilla ei moista raja-arvoa edes ole = voivat syödä öljyä ihan kuinka paljon tahansa ja se on silti "normaalia" ;D
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 29.12.2018 kello on 08:56 ---Onko minun autoissa ollut jotain vikaa kun ei ole huoltovälien välillä täytynyt lainkaan lisätä öljyä? Vai johtuuko siitä että ovat olleet Dieseleitä?
--- Lainaus päättyy ---
Öljyä kuuluu kulua aina jonkin verran, täysin kuluton esim. 30tkm matkalla viittaisi enempi öljyn ohenemiseen esim. polttoaineen tai veden sekoittumisella öljyn joukkoon ja näin korvaten tuota kulumista. Pahimmillaan tietty öljyn määrä huoltovälillä jopa lisääntyy, jolloin viimeistään tulisi asiasta huolestua 8)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta