Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Nettiostamisen uhkakuvat (siirretty Matkustajailmoituksen hetu/sotu -aiheessa)
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 15.12.2018 kello on 22:08 --- niin, ei se ole kiinni mitä jää saamatta.
Tuo käteinen on mun juttu. Ps kävin tuolla keskustan joulutoreilla. Näin ainakin 10 paikkaa. Only cash.
Firmallakin on naurattanut kun tullaan 3€ rca kaapelia kortilla ostamaan.....
--- Lainaus päättyy ---
Kirpputorit ja tuollaiset torit ja silloin kun niitä ravintolapäiviä oli niin olivat joyakuinkin ainoita mihin käteistä tulee käytettyä. Niissäkin hillitsee tosin ostoaikeita kun ei tule mitään heräteostoksia helposti tehtyä kun se vähä käteinen mikä on mukana tulee sitten säästettyä tilanteidiin jossa löytyy jotain joka on "pakko saada". Jää sellaiset ostokset jotka vähänkään mietityttää tekemättä.
Kolme euroa on jo paljon. Itse maksan viikottain jopa kymmrntä senttiä kortilla. Useampikin ruokapaikka tullut vastaan missä kun on käytössä sähköinen lounasseteli ja ostoksen ja setelin ero on minimaalinen. Käteisellä ei voi maksaa kun mukana ei ole. Lompakoissani ei ole vuosiin ollut kolikoille mitään paikkaa kaikissa ri seteleillekkään ja parissa on seteleille paikka mutta setelistä osa tulee yli jos ei taittele jonka jä silloin on parin viikon taskussapyörimisen jälkeen setelin reuna aika hurjan näköisessä kunnossa.
porakone:
--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 15.12.2018 kello on 21:51 ---Ja tällöin nimenomaan kertoi että lähimaksu aktivoituu vasta kun sitä käyttää ensimmäisen kerran ja silloin kysyy Pin koodia.
--- Lainaus päättyy ---
Noin minäkin olin asian ymmärtänyt, mutta niin vaan tuli kerran pitsakepapukkeli ja piippasi lähimaksun muina miehinä ja koskaan aikaisemmin en ollut lähimaksua käyttänyt.
Karabiilisti:
--- Lainaus käyttäjältä: mike - 15.12.2018 kello on 22:15 ---No mitenkäs jos ne portilla vaatii sen loppuosankin niin pitääkö kääntyä takaisin vai miten menetellään ellei sitä halua laittaa??
--- Lainaus päättyy ---
Pyydä niiltä GDPR seloste tietojen käsittelystä.
tai sit kirjootat siihen notta 876X
Karabiilisti:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 15.12.2018 kello on 16:40 ---Kuules nyt veli hyvä. Taas kerran pyytäisin, että et arvelisi ennenkuin tiedät.
Pikamaksu ei uudella kortilla onnistu ennenkuin korttia on käytetty kerran tunnusluvun kera.
Nettiistoksesta en ole ihan 100% varma, mutta muistaakseni siinäkin toimii pankin koodivarmistus ennenkuin eka osto onnistuu. Tämä on puolestani vahva arvelu. Porukassa on varmasti joku oikea pankkimies, joka osaa varmistaa tämän.
--- Lainaus päättyy ---
Ei taia pitää paikkaansa...ekaa kertaa käytin RFID pikamaksu ominaisuutta torin kalamyymälässä kun myyjä kysy että eikös sulla ole selalsta... ja se ei mitään pinniä kysellyt piippas vaan ja rahat läks kutne pitikin...
Ja luottokorttimaksu netissä ei kaipaa muuta kuin nimesi siitä kortista...kortin numeron, voimassa-olo ajan ja sieltä takapuolelta sen varmistusluvun. Kaikki löytyy kortista ja rahat lähtee tililtä.
Siks pitäs aina peittää se takapuolen luku esim teipillä tai raaputtaa pois...esim jos ulkomailla antaa kortin höylättäväksi takahuoneessa.
Raksaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 17.12.2018 kello on 11:23 ---Ja luottokorttimaksu netissä ei kaipaa muuta kuin nimesi siitä kortista...kortin numeron, voimassa-olo ajan ja sieltä takapuolelta sen varmistusluvun. Kaikki löytyy kortista ja rahat lähtee tililtä.
Siks pitäs aina peittää se takapuolen luku esim teipillä tai raaputtaa pois...esim jos ulkomailla antaa kortin höylättäväksi takahuoneessa.
--- Lainaus päättyy ---
Minulla ei ainakaan lähde suoraan tililtä edes silloin kun haluaisin jos Visalla maksaa. Lasku tulee kuukauden päästä. Jos laskulla on kohteita mitä et ole itse tilannut niin ilmoitusta vaan. Jos muistan yhtään oikein asia on käsitelty kuluttajansuojalais sa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta