Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Pikkuisen kesävaunun tuunausta

<< < (27/30) > >>

Yrjö:
   ^Kyllä kamera mukava on, varsinkin kun on huono stereonäkö, niinkuin mulla.
   Vaunussa on eka, opelissa 5 tai 6:s kamera, ovat tosin langallisia, joten en pysty neuvomaan.
   Ilman kameraa peruutin kunnes töksähti, sitten hiukan eteen, kyllä kameran kanssa tarkemmin saa, vähemmillä naarmuilla.

retkeilijä:
Nyt tuunaaminen alkoi mennä jo liian pitkälle tuon kameran kanssa.  Ongelma on oikeastaan vain kotona reissuun lähtiessä, kun valmistelen vaunua yksin lähtöä varten. 

Päädyin aivan erilaiseen ratkaisuun. Kutsun traktorimiehen tasoittamaan parkkialue eteenpäin viettäväksi, jolloin vaunun saa autoon kiinni vetämättä vain jarrutellen.   :)

Tässä parkkipaikka

Ossi66:
Tuo koukkuun laittokin on opeteltavissa.
Minä peruutan suoraan keskelle - vaunun heijastimien mukaan on helppo katsoa että on keskellä. Sitten peruutan viimeiset sentit päätä kääntäen ja takaikkunasta seuraten. Kun vaunun etukulma alkaa olla takaikkunan alakulmassa, koukku on vetopään alla parin sentin tarkkuudella.  ;)

retkeilijä:
Kyllä, kyllä. Olen opetellut jo 24 vuotta erilaisilla pienehköillä vaunuilla. Ongelma minulla on se, että joudun ensin vetämään vaunua eteenpäin, kiinnittämään 60 astetta vinoittain olevaan autoon (peruutettu vastamäkeen). Varottava kallellaan olevaa puuta vasemmalla ja ojaa oikealla. Olen saanut vaunun todella vaikeaan paikkaan lähtöä ajatellen, sillä rinne on todella jyrkkä 90 m  13 % nousulla.

Asia selvinnee hyvin kuvasta

Tullessa peruutan vaunun parkkitaskuun ja irroitan auton helposti.
Joskun ajan yhdistelmän pihaan ja myös siellä joudun irrottamaan vaunun autosta tai peruuttamann takaisin 40 m.

Ossi66:
Onhan tuossa haastetta ;D
Huonompi kuski olisi hommannut jo vaunuun moverin ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View