Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Transitin etulaakerin vaihto

<< < (2/4) > >>

Karabiilisti:
Mä tein just samalla menetelmällä mallin mukaan ja toimii pääosin ihan jeesh :P

Tosin tein avuksi tuollaisen.....

Sillä saa tiukassa olevan navan irti ja sitten taas uuden laakerin asennettua hellästi.   Thumb
Kuningasruuvi on turhan pitkä mutta sitä voi tarvita muuunkin ja mahtuu olemaan noinkin.

Oulaa:
Jos laittasi lakerin lämpimään veteen ,ei kiehuvaan,muovipussissa ja navan pakasteeseen ruokatunnin ajaksi niin uuden laakerin saattasi saada jopa ehjänä paikalleen niin voisi kestääkkin jonkin aikaa ajoa.
Tuo vaihe jotta laattialla lekalla vain lyödään olis turha.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 15.11.2018     kello on 20:08 ---Jos laittasi lakerin lämpimään veteen ,ei kiehuvaan,muovipussissa ja navan pakasteeseen ruokatunnin ajaksi niin uuden laakerin saattasi saada jopa ehjänä paikalleen niin voisi kestääkkin jonkin aikaa ajoa.
Tuo vaihe jotta laattialla lekalla vain lyödään olis turha.

--- Lainaus päättyy ---
Ensin väännetään ruuvipenkillä vinosti, lekalla lattiaa vasten ;D
Lämpöeroa ja prässiä pitäisi olla. Videot on hieno tapa opetella korjaustekniikkaa.
Tämä kaveri varmaan vaihtaa vauhtipyörän hammaskehän samalla tekniikalla.

Karabiilisti:
ei mee paikalleen edes +90 asteella ja pakastimella...
mutta tolla ruuviprässillä menee ilman kipua

kimi:
Olen 3 laakeria vaihtanut eteen Transiittiin ja tuossa videossa mielestäni katsoin että siinä oli neulalaakeri. Minulla kyllä nuo 3 ovat olleet 2 rivisiä kuulalaakerita. Millainen oli Karabiilistin?

Ja tuon videon torx systeemi oli tosi heppoinen, ainakin omassa olen käyttänyt ½ tuumasen räikkäsarjan pitkää torxhylsyä ja silläkin tehnyt tiukkaa. Tämä sen jälkeen kun yhden irtokärjen särjin (meni poikki). Ja kunnon prässit ja laakeriulosvetäjät ollu tuossa hommassa ihan hyvät

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View