Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Ducato 2.5td 1989 vaihtomoottori
kimohman:
Auto laukesi tielle paluumatkalla ja odottaa nyt Oulussa korjaamon pihassa jatkotoimia.
Ilmeisesti hukannut öljynpaineet ja kiertokanki ja jotain laakereita meni rikki (en osaa sanoa tarkemmin kun en ole asiantuntija, tuo on tieto minkä sain korjaamolta) Nyt pitäisi löytää kohtuuhintainen vaihtomoottori tai joku muu järkevä tapa saada auto takaisin ajoon.
Auto on itselleni uusi ja myös ensimmäinen matkailuauto. Olin tulossa Lofooteilta takaisin Helsinkiin kun auto hajosi.
Varmasti typerää korjata mutta mulla ehti tulla tuohon sellainen tunneside että olen valmis pikkuisen satsaamaan jotta pääsen jatkamaan reissuja.
Onko tällaisesta kokemusta ja/tai antaa vinkkejä miten saan homman järkevästi toteutettua.
Iso kiitos jo etukäteen.
Arska:
Facessa karavaanari en kauppapaikka ryhmässä on myynnissä matkailuauto pikkuvikainen (pakoputki poikki) fiat ducato vm. 88 hinta 1800.
kimohman:
kiitos vinkistä, koitan nyt aluksi löytää pelkän moottorin
Mautoilija:
Kysele purkaamoilta. Onhan tuo yksi yleisimmistä pakettiauton moottoreista.
Onko selvinnyt mikä moottorituhon aiheutti? Sofim 2.5 TD on erittäin luotettavan moottorin maineessa.
kimohman:
Sitä selvitellään. Korjaamolta sanottiin että öljyä ei ollut, sitä oli kuitenkin silloin kun tiellä jäin, tosin pikkusen alarajan alapuolella mutta selvästi sitä oli.
Mikään varoitusvalo ei syttynyt vaan moottori alkoi yllättäen pitämään kovaa kolinaa.
Itse olin myös aika ihmeissäni kun tuon nimenomaan pitäisi olla hyvinkin kestävä moottori. Toki jos öljyt on tullut veks niin eihän mikään kuivana pyöri.
Auto kuitenkin starttaa normaalisti, kolina alkaa vasta kun kone on lähtenyt käyntiin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta