Tekniikkakeskustelut > Ilmanvaihto
Auton kosteuden pitäminen kurissa
Hesus:
Mulla oli tallissa trotecin joku malli jossa kaasusulatus, toimii paremmin alhaisissa lämpötiloissa. Toimi 5v ja hajosi. Varmaan kylmäaine loppui.. ei ole lisättävissä Thumbd
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: aakoo - 17.10.2018 kello on 23:08 ---Ilmankuivaimista sen verran kokemusta että viime talvena konehalliin tuli tuollainen TTK 350 Kuivaamaan ilmaa https://www.trotec24.com/fi-fi/koneet/ilmankuivaus/ilmankuivain-ttk-s-sarja/ilmankuivain-ttk-350-s-vuosimalli-2013.html
Ja tietysti nuukuuden iskiessä piti kokeilla lämmön laskua ihan just muutaman asteen plussan puolelle, mutta kuivainpa meneekin jäähän jollei ole lähempänä 10 astetta, että se siitä energian säästöstä :-[
Kaipa noita kuivaimia rahalla saisi pakkasessakin toimivia kun vaan nuukuudeltaan raaskisi ostaa.
--- Lainaus päättyy ---
Ison hallin kuivattaminen kuivaimella lienee aika toivotonta....
Heti kun laitteen pysäyttää, niin kosteus nousee nopeasti.
Mulla on isompi harrastetallina oleva osa eristetty ja peruslämpönä +5 astetta. Kun on aavistuksen lämpimämpi, kuin ulkona, niin kosteus laskee.
Erillisessä 10 m2 osassa on kaikki harrastetekstiilit. Siellä on myös +5 astetta peruslämpö, mutta kuivain tuottaa sen verran lämmintä kiertoilmaa, että sähköpatteri pysyy kylmänä. Kosteus on asetettu 45%:iin ja siinä se myös pysyy ja kuivaa kosteanakin tuodut tekstiilit.
Talviaikana riittää pelkkä peruslämpö pitämään kosteuden alhaalla. Kuivainta tarvitaan vain syksyllä ja keväällä.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.10.2018 kello on 07:31 ---
Talviaikana riittää pelkkä peruslämpö pitämään kosteuden alhaalla. Kuivainta tarvitaan vain syksyllä ja keväällä.
--- Lainaus päättyy ---
Paitsi jos tilaan tuodaan märkiä/lumisia kulkuneuvoja. Sitä varten itse aikoinaan ostin.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Trailer Trash Hesus - 18.10.2018 kello on 08:27 ---Paitsi jos tilaan tuodaan märkiä/lumisia kulkuneuvoja. Sitä varten itse aikoinaan ostin.
--- Lainaus päättyy ---
Tuo on kyllä totta...
Toisaalta itse vien käyttökulkuneuvot mielummin kylmään katokseen, jossa ei välttämättä ole seiniäkään.
Huoltohalli vaatii sitten hyvän ilmanvaihdon.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.10.2018 kello on 07:31 ---Talviaikana riittää pelkkä peruslämpö pitämään kosteuden alhaalla. Kuivainta tarvitaan vain syksyllä ja keväällä.
--- Lainaus päättyy ---
Sekä nyt poikkeuksellisesti tänä kesänä kovimpien helteiden aikaan, sillä meillä ainakin kellarissa oli aika paljon vilpakampaa (n. +15) kuin ulkona lämpötilojen huidellessa pahimmillaan +30 tuolla puolen ja tuossa kuumassa ilmassa sitä kosteutta meinaan on! Se kun sieltä ilmanvaihdon kautta puskee tuonne vilpakkaan kellariin, niin suht.kosteudethan pomppaa kellarissa justiinsa ihan taivaisiin = tämä oli itselläkin tuon kuivaimen pääasiallinen hankintasyy. Syksyisin ja keväisin siitä liiallisesta kosteudesta pääsee helposti eroon ihan vain lämpötilaa nostamalla, mutta jos ulkona on jo nuinkin kuuma niin lämmitäppäs siinä sitten :-\
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta