Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Diesel-ilma lämmitin

<< < (26/32) > >>

megaman:
^ Oot jo vanhempi ukko. Ite oon -68 tammikuussa syntynyt. Appiukkokin vuosikertaa -43. Ite oon lapsi edelleen. ;) Moni nuorempi on jo seipään nielassut aika päiviä sitten. 😂 appi nielaisi jo 20 vuotta sitten. TH: lla vielä huumori tallella.  Thumb ite tankkaisin MyDieseliä hajutonta ja väritöntä lämppäriin?

El Maco:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 16.11.2019     kello on 21:51 ---Aikoinaan -70 luvulla kun minulla oli eka matkailuauto, -60 luvun Taunus-Transit. Siihen laitoin kaasukaminan. Siinä oli putki ulos josta se sai paloilman, palokaasut meni ulos paloilmaputken sisällä olevasta pienemmästä putkesta. Oli niin tehokas, ettei käytetty kuin heräteliekillä. :D
Eikä siinä vielä mitään, mutta nyt myyvät suurena ihmeenä takkatuulettimia. Laitoin kaminan päälle metalli siivet mankan moottoriin, siitä oiva puhallin. Jo vain passas kölötellä holotna kelillä Transun lämmössä.  :D

--- Lainaus päättyy ---
Suuri ihme noissa takkatuulettimissa ei liene ole se propelli vaan se, että se tuottaa itse pyörimiseen tarvittavan sähkön.

hartsakoski:

--- Lainaus käyttäjältä: El Maco - 17.11.2019     kello on 08:47 ---Suuri ihme noissa takkatuulettimissa ei liene ole se propelli vaan se, että se tuottaa itse pyörimiseen tarvittavan sähkön.

--- Lainaus päättyy ---
Kyllä, mulla tuollainen ollut useamman vuoden puuhella päällä, hyvin jakaa lämpöä.

El Maco:

--- Lainaus käyttäjältä: hartsakoski - 17.11.2019     kello on 10:17 ---Kyllä, mulla tuollainen ollut useamman vuoden puuhella päällä, hyvin jakaa lämpöä.

--- Lainaus päättyy ---
On itseänikin vähän houkutellut ostaa mökkiin moinen, pienen hellan päälle. Saisi nopeammin ja tasaisemmin koppiin lämpöä. En vain oo päässy näkemään/kokemaan, miten tehokkaasti ilma liikkuu.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: El Maco - 17.11.2019     kello on 13:09 ---On itseänikin vähän houkutellut ostaa mökkiin moinen, pienen hellan päälle. Saisi nopeammin ja tasaisemmin koppiin lämpöä. En vain oo päässy näkemään/kokemaan, miten tehokkaasti ilma liikkuu.

--- Lainaus päättyy ---

Sain tuollaisen.
Se toimii ja ilma liikkuu SOPIVASTI.
Pitäisi tehdä pieni palikka, jolla saisi kiinteästi takan ja seinän väliin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View