Tekniikkakeskustelut > Alde
Alde 2925 lämminvesivaraaja vuotaa
Ivecomiäs:
Alde 2925 lämminvesivaraajan alla on metallinen vipu josta valitaan kesä/talviasento varaajassa. Nyt olen havainnut, että vivun välistä vuotaa nestettä pikkuhiljaa tipottain. Nytpä kysynkin laitetta paremmin tuntevilta, että minkälainen operaatio on korjata ko. vuoto vai menikö "uuden" varaajan metsästykseksi jostain purkaamolta? Nesteet täytyy varmaan laskea pois joten joku varaajan alla oleva letku irti ja valutus astiaan.
Miten sen jälkeen saan ilmat pois vai jääkö sinne ilmaa kun olen paisuntasäiliön kautta lorottanut nesteet takaisin? Käykö sinne ihan tavallinen glykooli-vesiseos?
Tässäpä tulikin jo monta kysymystä, mutta talvi tulossa ja kiire tietysti saada lämmitys kuntoon joten neuvoista kiitollisena käännyn tietäjien puoleen!!
Olishan mulla vielä yksi "kysymysosio": samaisen lämmittimen 240v kiertovesipumppu ei toimi. Ollaan tultu hyvin toimeen kyllä hyvin 12v pumpullakin, mutta haluaisin tuon toisenkin kuntoon. Mistä löydän toimivan pumpun järkevään hintaan, käykö siihen esim. Primuksen pumppu ja pystyykö sen vaihtamaan helposti?
Neuvoista ja opastuksesta jo etukäteen kiittäen!!!
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Ivecomiäs - 16.09.2018 kello on 20:41 ---Alde 2925 lämminvesivaraajan alla on metallinen vipu josta valitaan kesä/talviasento varaajassa. Nyt olen havainnut, että vivun välistä vuotaa nestettä pikkuhiljaa tipottain. Nytpä kysynkin laitetta paremmin tuntevilta, että minkälainen operaatio on korjata ko. vuoto vai menikö "uuden" varaajan metsästykseksi jostain purkaamolta? Nesteet täytyy varmaan laskea pois joten joku varaajan alla oleva letku irti ja valutus astiaan.
Miten sen jälkeen saan ilmat pois vai jääkö sinne ilmaa kun olen paisuntasäiliön kautta lorottanut nesteet takaisin? Käykö sinne ihan tavallinen glykooli-vesiseos?
Tässäpä tulikin jo monta kysymystä, mutta talvi tulossa ja kiire tietysti saada lämmitys kuntoon joten neuvoista kiitollisena käännyn tietäjien puoleen!!
Olishan mulla vielä yksi "kysymysosio": samaisen lämmittimen 240v kiertovesipumppu ei toimi. Ollaan tultu hyvin toimeen kyllä hyvin 12v pumpullakin, mutta haluaisin tuon toisenkin kuntoon. Mistä löydän toimivan pumpun järkevään hintaan, käykö siihen esim. Primuksen pumppu ja pystyykö sen vaihtamaan helposti?
Neuvoista ja opastuksesta jo etukäteen kiittäen!!!
--- Lainaus päättyy ---
Tarkoitat ilmeisesti sähköpatruunan kiertovesipumppua? Pumppuja löytyy minulta ainakin. Vai tarkoitatko, ettei patruuna toimi?.
Ivecomiäs:
Joo sitä sähköpatruunan kiertovesipumppua tarkoitan. Patruuna toimii (ainakin 2kW). Kiinnostaa saada jutut toimimaan. Onko helppo vaihtaa, 4 ruuvia päällä ainakin irti?
Mites tuo lämminvesvaraajan vuodon korjaus, osaatko neuvoa siinä?
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Ivecomiäs - 16.09.2018 kello on 21:48 ---Joo sitä sähköpatruunan kiertovesipumppua tarkoitan. Patruuna toimii (ainakin 2kW). Kiinnostaa saada jutut toimimaan. Onko helppo vaihtaa, 4 ruuvia päällä ainakin irti?
Mites tuo lämminvesvaraajan vuodon korjaus, osaatko neuvoa siinä?
--- Lainaus päättyy ---
Tarkista pumpusta käämit ja jos ehjät niin vaihdat konkan. Käämien arvot noin 800 ohmia/ käämi. Jos pumppu pitää vaihtaa niin lasket nestettä pois sen verran, että voit pumpun irroittaa, ilmauksen kanssa ei ole ongelmaa, täytät vain säiliöstä. Vuodosta en tiedä mitään.
Ivecomiäs:
Kiitos tiedoista, täytyy käydä mittaamassa konkkien kunto. Onko ne sen mustan muovikotelon alla ja lähteekö se ihan vetämällä ylöspäin pois?
Onko täällä ketään sellaista taituria joka olisi avannut / ollut tekemisissä lämminvesivaraajan kanssa? Ko. pönttö vuotaa pisara kerrallaan sen metallisen kesä/talvi -vivun välistä.
Pitääkö ruveta virittämään jotain teippiä vuodon tukkeeksi ja mennä tää lämmityskausi vaan sellaisella virityksellä?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta