Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

All in One -diesellämmitys

<< < (3/7) > >>

wvc:

--- Lainaus käyttäjältä: RR - 12.09.2018     kello on 21:43 ---5 kw ei ihan riitä jos suihkuttelee, mun piti kierrättää patteriverkko kuumaksi ni sit pysty suihkuttelee useemman minuutin non-stop.

Venäläinen ilmalämppäri, 12 tai 10 kw vesieberi ja 2 lämmönvaihdinta. Lisäksi lattialämmitystä ja pattereita ja moottoria lämmittävä kv-pumppu. Laitoin ton ilmalämppärin kun noi diesellämmittimet on kuitenkin jossain määrin epäluotettavampia kuin kaasuvehkeet.
--- Lainaus päättyy ---

Kiitos. Riittäisiköhän pienempään, "hyvin" eristettyyn autoon kuitenkin vähempikin?

Luulen nyt löytäneeni hyvän vaihtoehdon kahdelle lämmönvaihtimelle internetin syövereistä: twin coil calorifier. Mikähän tämä on suomeksi, onko tuo Primus vastaava? Kuitenkin veneissä yleinen lämminvesivaraaja, josta menee kaksi käämiä läpi. Toinen on ajoneuvon lämmitysnestekierto ja toinen moottorin jäähdytysnestekiert o. Kun mikä tahansa näistä lämpiää, lämpiää kaikki samalla. Ja mikä parasta, värkin voi laittaa verkkovirtaan lämmittämään itse. Nopealla vilkaisulla esim. http://www.surejust.co.uk/22-litre-horizontal-twin-coil-surecal-calorifier

Onko kellään tällaista käytössä?

Catiska:
Tiedä sitten kuinka monta käämiä pitää varaajasta mennä. Veneessä meillä oli (itse tehty) vesivaraaja jossa oli kuparikierukat moottorin ja lämmittimen vesikierrolle. Toimi kuten pitikin.

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: wvc - 12.09.2018     kello on 22:38 ---Kiitos. Riittäisiköhän pienempään, "hyvin" eristettyyn autoon kuitenkin vähempikin?

Luulen nyt löytäneeni hyvän vaihtoehdon kahdelle lämmönvaihtimelle internetin syövereistä: twin coil calorifier. Mikähän tämä on suomeksi, onko tuo Primus vastaava? Kuitenkin veneissä yleinen lämminvesivaraaja, josta menee kaksi käämiä läpi. Toinen on ajoneuvon lämmitysnestekierto ja toinen moottorin jäähdytysnestekiert o. Kun mikä tahansa näistä lämpiää, lämpiää kaikki samalla. Ja mikä parasta, värkin voi laittaa verkkovirtaan lämmittämään itse. Nopealla vilkaisulla esim. http://www.surejust.co.uk/22-litre-horizontal-twin-coil-surecal-calorifier

Onko kellään tällaista käytössä?

--- Lainaus päättyy ---
Tuon ideahan on hyvä  Thumb

Miksiköhän niitä ei m-autoissa ole käytössä?  :o
Turhaan ostaa vaihdin kun tuo boilerihan on sellainen.

..retrorinen kysymys yo: kun Primus oli pannuissa yleisempi, tuo olisi ollut hyvä korvike sen omalle irto-boilerille. Vaan Alde osti kilpailijansa ja antoi ainoaksi vaihtoehdoksi integ.boilerin+ irto-vaihdin..

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: wvc - 12.09.2018     kello on 22:38 ---Kiitos. Riittäisiköhän pienempään, "hyvin" eristettyyn autoon kuitenkin vähempikin?

Luulen nyt löytäneeni hyvän vaihtoehdon kahdelle lämmönvaihtimelle internetin syövereistä: twin coil calorifier. Mikähän tämä on suomeksi, onko tuo Primus vastaava? Kuitenkin veneissä yleinen lämminvesivaraaja, josta menee kaksi käämiä läpi. Toinen on ajoneuvon lämmitysnestekierto ja toinen moottorin jäähdytysnestekiert o. Kun mikä tahansa näistä lämpiää, lämpiää kaikki samalla. Ja mikä parasta, värkin voi laittaa verkkovirtaan lämmittämään itse. Nopealla vilkaisulla esim. http://www.surejust.co.uk/22-litre-horizontal-twin-coil-surecal-calorifier

Onko kellään tällaista käytössä?



--- Lainaus päättyy ---

Hyvä peli, siitähän olisi moneksi.  Thumb

jiikoo:
Tuohon varaajaan kun laittaa webasto/eber/binar vesilämmittimen sopivasti magneettiventtiilei llä ohjatuksi moottoriin menevien letkujen rinnalle. 
Koska parkissahan ei kannata moottoria turhaan pitää lämpimänä.
Jos tuossa olisi kolme kierukkaa niin olisi aivan täydellinen pömpeli. Toisaalta magneettiventtiilei llä voi ohjailla lämmittimen vedenkierron pelkästään moottoriin ja pelkästään varaajaan.

Toisaalta jos ei halua tuollasta pömpeliä laittaa niin käyttää moottoria varaajana ja pitää sen vesilämmittimellä aina kuumana :D Hukkalämpöä on kyllä rajusti :o

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View