Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kokematon kyselee vetoautosta -> etuvetoinen = OK?
seijantie:
Kyllä ton Saabin kanssa pitäs pärjätä tommosten 1500kg kok mas. kanssa aivan hyvin.Eikä siinä vaunun vedossa mitään omituista ole,vaunu kiinni koukkuun ja menoksi.Eikä siinä etuvedossakaan mitään kummallista ole.vetoaisan paino sallitun rajoissa eli alle 80kg ja maltillinen kytkimen käyttö,kyllä se siitä lähtee.Näillä karavaanareille vaunun paikoitus ja veto on jotenkin mystistä syntymässä saatu lahja,sanoisin tulkintaa lähinnä omituisuuden korostamiseksi.Peil it ovat sitä varten että niistä seurataan perävaunun kulkemista kadunkulmissa,reunaviivan vieressä ja peruutettaessa asentoa suhteessa kohteeseen.Nurmikol le pysäköidessä levynpalaset myös vaunun pyörien alla helpottavat liikkeelle lähtöä.
Ossi66:
Kyllä etuvedolla pärjää, kun katsoo hieman mihin ajaa. Pari kertaa olen turvautunut ketjuihin märällä nurmikolla, kun renkaiden kuviointi on loppunut kesken ;)
Tietysti risteyksistä/liikennevaloista lähdettäessä pitää olla kohtuus käytössä, kun eturattaiden pito ei riitä.
Vajaavetoisten ja nelivedon ero on siinä, että nelivedolla pääset kiinni pahempaan paikkaan ;D
JeanS:
--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 11.08.2011 kello on 09:36 --- Eikä sillä (diesel+manuaali) ois kyllä mitään varmaan liikkeelle saanutkaan jos yhtään kiinni ois jäänyt. Nimittäin alavääntö/kytkin ei ollut samaa luokkaa muun tekniikan kanssa. Juuri tuosta syystä auto vaihtui pois.
--- Lainaus päättyy ---
Ymmärrän hyvin tuon alavääntö ongelman.
Itse osittain samasta syystä vaihdoin Mondeon pois.
Olin jo hetkittäin sitä mieltä, että diesel manuaalien myynti pitäisi kieltää kokonaan.
Turhan Höpöttäjä:
Eikö se ole niin että, jos etuveto jää kiinni, niin se on helppo pelastaa, ja jos neliveto jää kiinni, niin päin vastoin. :D
Haapaniemen Paroni:
Kyllähän se takaveto on ok :D mutta näillä mennään ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta