Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Mahdollinen uusi karavaanari kaipaa neuvoa pienen vaunun valintaan, >10000€?

<< < (33/34) > >>

MarkoA:
Tuohon on hieman vaikea antaa tarkkaa vastausta kun ne kierrokset "elää" sen verran. Mutta ilman vaunua 80kmh (gps) on jotain 1600-1800rpm ja vaunun kanssa ehkä 1800-2000rpm. Se mua tässä hämäsi kun Caravan lehden koeajossa tämä auto vei sen viisitoista ja kun käyttivät manuaalipuolta niin n.13l/100km. Kuitenkin ilman vaunua ja perus peräkärryn kanssa olen todennut itse, että on turhaa yrittää "päteä" vaan antaa variaattorin hoitaa. Silloin kuluttaa vähiten.

Tuntumaltaan tämä on kyllä mukavin automaatti meillä tähän mennessä. On ollut perinteisiä momentinmuunin laatikoita. Tosin onhan se muunnin tässäkin laatikossa. Mutta ajo ei kyllä pahasti ole kuminauhamaista vaan jopa terävän ripeää. Saman ne on todenneet koeajoissa noissa lehdissä ja Startti ohjelmassa.  Tykätään kyllä tosi paljon tästä autosta kokonaisuutena.
Eihän tämä mikään premium ole, mutta tosi käytännöllinen ja luja peli.

MarkoA:
Toki tuohon vielä täytyy lisätä, että ne kierrokset on noin alhaalla vain ihan suoralla ja tasaisella. Varsinkin vaunun kanssa nousee herkästi jopa 2500rpm jos tulee mäkeä. Kuitenkin kokonaiskulutus joka on laskettu tankkauksista on meillä tähän saakka pieniruokaisin bensavehkeistä. Ja tämä on neliveto automaatti. Vertailussa on mukana etuvetomanuaalejaki n!

88k5:
Tuohon CVT:n "hyvyyteen" tekee mieli kommentoida ;D

Sitten 343 vollen en variaattoria (pl. moottorikelkat) ole ajanut kuin mitä 2009-2012 oli Dodge Caliber 2.0, mutta kun taloudessa on kolme muutakin autoa, niin pitää kaikilla osata ajaa  :P
Mikä jäi mieleen, että CVT.llä "korvakuulolla" tasaisen nopeuden pitäminen (ei-tasaisella) vaati oikeasti mittarin tuijottelua - tai no, minä ajelin yleensä vakkari päällä. Muilla peleillä homma on huomattavasti "helpompaa" - korvakuulo kertoo.. CVT:lläkin homma onnistuu, jos lukitsee "pykälän", mutta isommassa mäessä momentinmuunnin "aukeaa" tai ei merkistä riippuen.. Dodgessa korvakuulolla ajaminen ei onnistu oikein kun moottorin ääni paremmin vaimennettu kuin rengasmelu  :-X Isompi kierrosluku johtaa heti isompaan kulutukseen.
Sitten kun perään laittoi peräkärryn tilanne vain paheni.. Muutoinkin tuntuu, että joidenkin autonvalmistajien automaattien ohjaus on oudosti toteutettu - pedaali "syvemmällä ajo" on sportisempaa menoa, eikä perävaununvetoa, koska syytä raskaaseen kaasujalkaan ei sille ole tiedossa  Thumbd

Makuasioita. Toiset tykkää automaateista..  :D

arska100:
Voi olla ettei Subaruun löydy emukilta omia peilejä, ei löydy mullakaan volvoon isoille peileille. Mulla käytössä tuollainen yleismaailmallinen emuk peilit universal 3:set. Hyvin on toimineet. Löytyy esim. Vapaa-ajan tarviketalosta. (En saa tällä tabletilla kopioitua tuota vapaa-ajan sivua)

Haapaniemen Paroni:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  8.06.2013     kello on 10:07 ---Tuohon CVT:n "hyvyyteen" tekee mieli kommentoida ;D

Sitten 343 vollen en variaattoria (pl. moottorikelkat) ole ajanut kuin mitä 2009-2012 oli Dodge Caliber 2.0, mutta kun taloudessa on kolme muutakin autoa, niin pitää kaikilla osata ajaa  :P
Mikä jäi mieleen, että CVT.llä "korvakuulolla" tasaisen nopeuden pitäminen (ei-tasaisella) vaati oikeasti mittarin tuijottelua - tai no, minä ajelin yleensä vakkari päällä. Muilla peleillä homma on huomattavasti "helpompaa" - korvakuulo kertoo.. CVT:lläkin homma onnistuu, jos lukitsee "pykälän", mutta isommassa mäessä momentinmuunnin "aukeaa" tai ei merkistä riippuen.. Dodgessa korvakuulolla ajaminen ei onnistu oikein kun moottorin ääni paremmin vaimennettu kuin rengasmelu  :-X Isompi kierrosluku johtaa heti isompaan kulutukseen.
Sitten kun perään laittoi peräkärryn tilanne vain paheni.. Muutoinkin tuntuu, että joidenkin autonvalmistajien automaattien ohjaus on oudosti toteutettu - pedaali "syvemmällä ajo" on sportisempaa menoa, eikä perävaununvetoa, koska syytä raskaaseen kaasujalkaan ei sille ole tiedossa  Thumbd

Makuasioita. Toiset tykkää automaateista..  :D

--- Lainaus päättyy ---
Käyttä vakionopeuden säädintä  ja sit voikin heittää jalat kojelaudalle :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View