Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Matkailumuodon pohdintaa

<< < (2/4) > >>

K.E.V:
Esim: Alan:illa perhe on mennyt johonkin manner-euroopan kaupunkiin lentokoneella. Sieltä loikattu kyytiin.
Minulle ainakin tulisi äitiä ikävä kupata jossain kohteessa mistä ei välttämättä muutaman päivän jälkeen pidä.
Mutta meneehän tuonne lentokoneita menee niillä jos ei rohkene tai halua aihealueemme laitteita käyttää.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 13.08.2018     kello on 20:35 ---
Mutta meneehän tuonne lentokoneita menee niillä jos ei rohkene tai halua aihealueemme laitteita käyttää.

--- Lainaus päättyy ---

Valitettavasti esim Espanjaan Barcelonan suuntaan vie jonkin verran aikaa siirtyä autolla. Silloin ei ole kysymys rohkeudesta eikä halusta käyttää laitteita, vaan puhdasta ajan optimointia.

Kysymys on myös mukavuudesta toimia lasten kanssa, aika paljon kätevämpää on porukka lennättää paikalle, kuin istuttaa autossa monta päivää siirtymätaipaleilla . Säästää aika paljon hermoja  ;D

K.E.V:
Juu, olen itsekin kulkenut vaikkapa Gambiassa , Egyptissä,Tunisiassa,Marokossa jne lentokoneella. Ne on kuitenkin erijuttu joka ei ole tämän palstan aiheita.
En myöskään epäile ettei sinne uskaltaisi lähteä kuka vaan. Laitoin rohkenemisen juttuuni koska minulle ihan henkilökohtaisesti on sanottu ettei välttämättä rohkene niin kauas mennä.
Ei siis koskenut sinua.
ps otsikko on edelleen Kesä 2019, ekakertaa Eurooppaan asuntoautoilla

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: MRi - 13.08.2018     kello on 20:25 ---Mielenkiinnosta: miten tuo ekonomia puolella menee 2+2 ryhmällä jos vertaa koko porukka laivalla vs 1 laivalla ja muut lentäen? Lentolippujen hinnat toki varmasti vaihtelee.

--- Lainaus päättyy ---

Tuossa kun katselin omaa Finnlinesin matkalippua niin, 3 lasta maksoi ruokineen Helsinki-Travemunde 72 euroa ja yksi aikuinen ruokineen 150 €. Tähän päälle tietysti vielä hyttiluokan alennus, johon voisi laskea reilun 100 €. Puhutaan ehkä 300 € hinnasta suunta Helsinki- Travemunde.

http://pamaus-karavaanari.blogspot.com/p/legoland.html

Ja tuolla 300 euron hinnalla kyllä 4 ihmistä, lentää esim Ryanair Tampere-Bremen aika helpolla. 

Joten ei se perheen lennättäminen tule välttämättä edes kovin paljon kalliimmaksi jos osaa vielä katsella hyviä tarjouksia ja on ajoissa varaamassa.

Kysymys on vain siitä, että onko itsellä esim ylimääräistä lomaviikkoa ajella eurooppaan ja kuinka perhe hommat kotona pyöriin sen viikon aikana, kun itse on poissa. Esim jos on pienet lapset ja perheessä vuorotyötä, saattaa kotoa lähteminen esim viikon etuajassa olla aika haastavaa, jopa mahdotonta.

Joten tässäkin kohtaa ei ole ehkä kysymys ekonomiasta vaan ajanhallinnasta ja perheen sovusta  ;D

Karabiilisti:
ajelu venetsiaan karavaani kärryllä kuluttaa dieseliä jo sen  verta että lentäminen on ihan varteenotettava vaihtoehto...tosin sillon ei oo kyse karavaanimatkasta. Mutta edullisia majoituksiä löytyy kyllä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View